[Byggtråd] •Marino Elzie•

zyklom

Aktiv medlem
Detta blir den andra ramen från Peru som ska byggas. Första hade en lite för mkt skev baksving så Marino fick ordna en ny ram.
Det är nästan lika samma geo på denna, små ändringar, tanken är att den ska kunna klättra bra och gå hårt utför. Aggressiv 27.5 ;)
Förra var byggd för 180mm gaffel (lyrik) o denna blir 160mm (pike coil) men samma 200x57 bakdämpare.

Startar lite lätt med bilder så kommr fler uppdateringar efter hand. Ffa när jag fått hem ramen och Marino orkat svara när han planlagt skeppning.
IMG_5253.JPG

IMG_5445.JPG

Följer! Spännande att se om ramen blir rak...min första ("prototyp") var ju inte direkt rak och jag hoppas på att det blir en förbättring nu.

Ser aggressiv ut!

zyklom sa:
storfiskarn sa:
jfall649 sa:
zyklom sa:
Här är färdiga ramen :)

Vad jag undrar är vad tidpunkten på kedjestaget betyder ? :)
Födelsedatum?
Ja.

Marino har gjort ett riktigt grymt jobb med ramen, blev oerhört nöjd. Ska bli kul att bygga den :)

Alltid skoj att bygga ihop en ny cykel, men med en custom stål-fs blir det ju ännu roligare.
Gillar kontrasten mellan det gröna o svarta, riktigt jävla snyggt.

Ramen äntligen hemma. Allt verkar rakt o bra förutom ett fult märke på svingen.
Men det är inget att gnälla över, kommr ju bli flera på hojen. Ska försöka fylla i med svart.

Senast ändrad:
Paco sa:
zyklom sa:
larsaw sa:
zyklom sa:
Lite komponenter jag inhandlat.

DRÄGGEEELLLL!!!
Kör hårt så ser vi vem som provcyklar först! ;D

Heheh precis, kapprustning ;)
Är glad om jag får tid till att få ihop allt till första turen nästa helg :)

Med tanke på att jag har Larsas headset så är din vinst bara en muta bort?
Ojo :) hmm, får nästan låta mig återkomma tills jag klarar finna ut nått!

zyklom sa:
viggen sa:
Paco sa:
Aha, coildämpare.....intressant?
Kan det tänkas att det blir en Jade?
Blir en rs vivid r2c. I kombo med pike coil. Kommer lira fint ihop.

Nu är ramen iaf rostskyddsbehandlad med Biltemas linolja. Så snart dags för att pressa styrlager och montera vevlager.

Pepp! Min ram ligger i precis samma fas, kanske blir till att montera vevparti imorn eftersom kvällen bedrivs på ett kalas o imorn står städdag i Brf på kravlistan...

Här är tänkt hjulsett till ramen. 27mm id. Custom made ;)
Funderar på om det nästan kan bli för mkt av det goda?? men jäävlar vad feta dom är i "rätt" ljus, oas har jag också som backup köpt ett beggat nytt lätt hjulsett, traverse sl plasthjul 30mm id. Så det blir bra oavsett.

Bilagor

• IMG_5804.JPG
    IMG_5804.JPG
    328.7 KB · Besök: 84
  • IMG_5803.JPG
    IMG_5803.JPG
    301 KB · Besök: 74
Tillbaka
Topp