[Byggtråd] Paco och de två peruanerna

Skippade sömnen efter nattens jobb och påbörjade byggandet istället?

A2645F3C-D003-404C-B8E1-B4022E45C19A.jpeg

84BEB9C4-1576-4ABE-97B2-4DA1FB696C21.jpeg

AA3BCBC3-9FAA-417B-AB24-15F4345E0173.jpeg

Nu blir det lite kaffe innan jag måste iväg och låna lite verktyg då mina inte ligger där jag la dom sist?

Med lite tur så kan den bli ”klar” ikväll.....?

Luthman Photography sa:
Har den heldämpade några täcklock för lagren vid pivotpunkten eller är de helt öppna?

No täcklock on the pivotpunk:(

IMG_3745.jpg

Tack för alla snälla ord och ett stort tack till Larsaws dotter som gav mig idén till färgsättningen på ramen.

Nu har den här gubben varit vaken i 27h och måste tyvärr lägga ifrån sig verktygen. Imorgon blir det till att kapa slangar, ställa in bakväxeln och koppla in hisspinnen.

Dagens resultat blev iaf....

IMG_2377.jpg

IMG_2374.jpg

IMG_2376.jpg

IMG_2373.jpg

tobgren sa:
Paco sa:
mikipedia_ sa:
Leksand imorgon då???

Haha jag har ju sämre kondis än Jofa?
Äsch kondis är inte så viktigt. Bara du kan skicka på nerför! Komsi komsi till Leksand imorgon :D

Hade jag vetat lite tidigare att den kanske kunde bli klar i tid så hade jag mer än gärna rejsat imorgon. Får hoppas att både Leksand och Avesta bjuder på nåt senare i sommar.

happymtb.fr sa:
Det ser lovande ut! ??

Paco sa:
Luthman Photography sa:
Har den heldämpade några täcklock för lagren vid pivotpunkten eller är de helt öppna?

Täcklock gör inte så mycket jämfört med tätningarna på lagern iaf med tanke på intrång av damm, lera och vatten...
Vad vill ni ha dom till?

Det beror väl på hur dem ser ut? De o rings försedda täcklocken på min gamla santa var grymma.

Det blir ju asbra Paco!! Fet tumme upp!!!
Ang täcklock så har jag en deal på g som kan leda till en litenmen naggande god batch custom-täcklock (och varför inte då även fräsa in spår för O-ring...).
Personen i fråga ska bara bli färdiglicensierad CNC-operatör så hon kan börja köra ”natt”skift... ;)

larsaw sa:
Det blir ju asbra Paco!! Fet tumme upp!!!
Ang täcklock så har jag en deal på g som kan leda till en litenmen naggande god batch custom-täcklock (och varför inte då även fräsa in spår för O-ring...).
Personen i fråga ska bara bli färdiglicensierad CNC-operatör så hon kan börja köra ”natt”skift... ;)

Kalas! Sätter upp mig på täcklockslistan??

glitch sa:
happymtb.fr sa:
Det ser lovande ut! ??

Paco sa:
Luthman Photography sa:

Täcklock gör inte så mycket jämfört med tätningarna på lagern iaf med tanke på intrång av damm, lera och vatten...
Vad vill ni ha dom till?

Det beror väl på hur dem ser ut? De o rings försedda täcklocken på min gamla santa var grymma.
Finns det o-ring på täcklocken så blir dom visst bättre mot damm och lera däremot blir det mer friktion i länkaget även om det lär vara nära till försumbar för en singel-pivot.

Har Orange o-rings försedda täcklock på sina svetsmästerverk?

happymtb.fr sa:
glitch sa:
happymtb.fr sa:
Det ser lovande ut! ??

Paco sa:
Luthman Photography sa:

Vad vill ni ha dom till?

Finns det o-ring på täcklocken så blir dom visst bättre mot damm och lera däremot blir det mer friktion i länkaget även om det lär vara nära till försumbar för en singel-pivot.

Har Orange o-rings försedda täcklock på sina svetsmästerverk?

Nej, bara plastlock.

Hasse#7 sa:
Blir superfint! Det är allt lite premium att ha två av något som nästan ingen ens har en av.

Nu börjar vi ju bli ett gäng som kör Marinos så vete fan om det är så premium längre?

Har legat på latsidan idag men efter att fått lite skäll av EST så lovar jag att HTn är klar och testad imorgon.

Ps jag provade min på ett svartrace blev en andra plats då å då hade jag inte suttit på en ht i sex månader eller så så inget runt kvarteret oki?

EST sa:
Hehe ja min levererade ju ordentligt idag så nåt liknande test imorgon på din hoppas jag på?

Jag tycker ju HT är fantastiskt roligt oavsett om det är vanlig stig eller utför så det finns en risk att FSen kommer bli ståendes en del?

200 USD för en customsvetsad ram?
Vad är det som är fel här? Liksom för bra för att vara sant om prylarna håller och har rimlig vikt och finish?

Annars tar jag två tack.

Ta två! Marino är så sjukt fett. Jag har just sålt min HT eftersom jag gick lite för bananer i desigenen av min egen ram och helt enkelt gjorde den för lång i förhållande till min längd. Cykeln var däremot superfint byggd och jag var extremt nöjd med den så. Jag kraschade också cykeln och bjöde växelörat. När jag ville köpa ett nytt ville den allt för gode Marino inte ta emot mina pengar. Han gav mig nya dropouts, en tillhörande axel som han skickade gratis till ett ett sex bikeshop i stan där jag fick hämta det. Jag fick även en T-shirt som min belöning för min förstörese av materialet. Jag skäms lite över detta och känner att jag behöver köpa en ny Marino.

Ja men då är väl 13,35kg stål-peruan klar då!

E5BF8D42-0BA3-42DE-B720-B36B33DDC8A4.jpeg

5A3FB0D5-C5E0-41C4-AD2D-0ECEB7A10A2C.jpeg

Det blev en snabb testrunda i skogen och den gör inte bort sig på platten iaf! På torsdag är det tänkt att den ska få bekänna färg i JBP.

Dom gamla favorit vevarna sitter även på den här hojen?

085231F9-0BE5-40FE-8DA9-FE7C6954E432.jpeg

Om man köper fler än en ram från Marino så får man tydligen lite pengar tillbaka. Dessa två mynt låg tillsammans med det svarta styrlagret?

E2870051-3BD0-42FB-B023-87DFF80267F7.jpeg

Pga min lilla chefsmekaniker har dragit på sig magsjuka så blir det inget byggande idag, men med lite tur så kommer det en låda med lite fransk apsås och vargtandsprylar imorgon.....

6573EB7A-A14F-4A37-BCE7-E16EB9754A4F.jpeg

Tillbaka
Topp