weldion
Aktiv medlem
[Byggtråd?] Planet X Space Chicken eller ej?
Håller på att fundera fram och tillbaka vad man skall ha för gravel. Eftersom att ingen som jag tittar på finns i lager, så har jag inte bestämt mig.
Nu så funderar jag på om man skall bygga ihop en i stället. Roligt att skruva cykel.
Planen är då följande:
Planet X Space Chicken I storlek large eller x-large. Får kanske be om lite hjälp där.
Tänkte använda lite prylar som jag har liggande i sådana fall.
Hjul blir ett par från DT Swiss med en Eaglekassett monterad. Fälgbredden är 25 mm.
Köra på Eagle AXS tillsammans med Force AXS-reglage med bromsar.
Ett par lättrullade sulor i storlek 40-622.
Som vevparti tänkte jag köra med Srams XX1 kolfibervevar med DM och sedan ett 40-tandat framdrev.
Har hjul, kassett, vevparti redan.
Finns det någon annan rolig ram som man kanske skall fundera på och är det överkurs med Eagle på en gravel? Är ganska så kuperat runt här, så det kan vara skönt med en lätt växel när man är lat. Gubbtrampa lite utförs i över 50 knyck går ju också med den utväxlingen.
Nu så funderar jag på om man skall bygga ihop en i stället. Roligt att skruva cykel.
Planen är då följande:
Planet X Space Chicken I storlek large eller x-large. Får kanske be om lite hjälp där.
Tänkte använda lite prylar som jag har liggande i sådana fall.
Hjul blir ett par från DT Swiss med en Eaglekassett monterad. Fälgbredden är 25 mm.
Köra på Eagle AXS tillsammans med Force AXS-reglage med bromsar.
Ett par lättrullade sulor i storlek 40-622.
Som vevparti tänkte jag köra med Srams XX1 kolfibervevar med DM och sedan ett 40-tandat framdrev.
Har hjul, kassett, vevparti redan.
Finns det någon annan rolig ram som man kanske skall fundera på och är det överkurs med Eagle på en gravel? Är ganska så kuperat runt här, så det kan vara skönt med en lätt växel när man är lat. Gubbtrampa lite utförs i över 50 knyck går ju också med den utväxlingen.