Atakua
Aktiv medlem
[Byggtråd] Specialtonhöjd till ungdom
Hur tiden flyger! Knappt två år sedan mitt förra barncykelbygge, med en cykel till mittemellan, och här är jag igen med en än större begagnad cykel i händerna, redo att fatta nya dumma beslut.
Utgångspunkten för bygget var Specialized Pitch XS 27.5 från 2020.
Säljaren var villig att byta ut Fox Float Evolution med Fox Float Factory med FIT4. Jag var försiktigt inställd mot CTD-dämparen på Evolution. Det cirkulerar mycket motsägelsefull information om hur opålitlig CTD är.
Vid köpet var cykeln helt fungerande och körklar men tydligen välanvänd, sliten och med en och annan skavank.
Tanken var i alla fall att byta ut, uppgradera, modifiera, reparera cykeln enligt min uppfatning på hur hushållets stigcyklar ska se ut.
Naturligtvis börjar man med att borra nya hål i ramen:
Nu är ramen klar till en interndragen dropperpost:
Sedan var det dags att fixa ramfärgen. Jag plockade fram färgborttagare, det fanns lite kvar sedan förra bygget.
Utgångspunkten för bygget var Specialized Pitch XS 27.5 från 2020.
Säljaren var villig att byta ut Fox Float Evolution med Fox Float Factory med FIT4. Jag var försiktigt inställd mot CTD-dämparen på Evolution. Det cirkulerar mycket motsägelsefull information om hur opålitlig CTD är.
Vid köpet var cykeln helt fungerande och körklar men tydligen välanvänd, sliten och med en och annan skavank.
Tanken var i alla fall att byta ut, uppgradera, modifiera, reparera cykeln enligt min uppfatning på hur hushållets stigcyklar ska se ut.
Naturligtvis börjar man med att borra nya hål i ramen:
Nu är ramen klar till en interndragen dropperpost:
Sedan var det dags att fixa ramfärgen. Jag plockade fram färgborttagare, det fanns lite kvar sedan förra bygget.
Senast ändrad: