n3wton
Aktiv medlem
[Byggtråd] Surly i omstöpning
För något år sedan eller så stiftade jag happy-bekantskap med @iionasson i samband med att jag skulle köpa ett vevparti, vill jag minnas. Ut ur hans förråd klev jag med ett fint Sugino-vevparti med gängpaj, en Marinram från det glada 80-talet eller så men framförallt en liten Surly Cross Check som jag fick i utbyte mot ett löfte om att ställa iordning och lacka om den. I ett tidigare liv under annat ägande hade den fått vajerstoppen bortslipade men sen stannade projektet tydligen av. @iionasson i behov av utrymme och tid till familj och annat (vad man nu ska med det till) såg sin chans att lämna stafettpinnen till mig. Jag högg direkt!
Efter att ha hängt till sig på en krok i ett år är det nu dags att skrida till verket. Jag vet inte exakt hur fort själva skridandet kommer att ske, eller vad det faktiskt ska leda till i slutänden. En stund har planen varit gravelhoj, en stund något funkis med rakt styre. Cyklisten ska nog vara någonstans kring 150-170 cm lång, vilket inte riktigt stämmer in på mig men väl ett gäng andra människor i min närhet! Vi får se!
Vi börjar med en gissningslek kring vad vi tror att första steget med ramen blir, utifrån nedanstående bilder:
Förresten. I bakgrunden står en blå liten mtb som har än mer högtflygande planer framför sig, men mer om det i en annan tråd (och en annan tid...).
Efter att ha hängt till sig på en krok i ett år är det nu dags att skrida till verket. Jag vet inte exakt hur fort själva skridandet kommer att ske, eller vad det faktiskt ska leda till i slutänden. En stund har planen varit gravelhoj, en stund något funkis med rakt styre. Cyklisten ska nog vara någonstans kring 150-170 cm lång, vilket inte riktigt stämmer in på mig men väl ett gäng andra människor i min närhet! Vi får se!
Vi börjar med en gissningslek kring vad vi tror att första steget med ramen blir, utifrån nedanstående bilder:
Förresten. I bakgrunden står en blå liten mtb som har än mer högtflygande planer framför sig, men mer om det i en annan tråd (och en annan tid...).