[Byggtråd] Transition Smuggler

Nej!!! Varför besudla en så vacker gaffel med klibbor alls? Det avklibbas hejvilt på andra fronter, men få tycks inse det vackra i en helt svart gaffel:-)

DSC00841.jpg

Vad gäller riktningen på sänkstolpen så är det ju bara att knalla in hos närmaste LCH och tigga 2 meter vajer plus hölje. Eller betala de femtio till hundra kronor det kanske betingar.

Edit: Jofa: Plyschigheten i gaffeln har ju ungefär noll med lufttrycket att göra.

Senast ändrad:
Ruggen skrev:
-------------------------------------------------------
> Har haft gd så länge nu att jag helt kommit
> över att den skulle vara ful. Börjar tom tycka
> att den är lite charmig! :) Ramen är för lång,
> styret för brett och toppröret droppar för mkt
> för att jag skall kunna vända på den just nu.
> Kabeln måste bli längre. En fördel med att ha
> låsningen vänd framåt är om man åker
> ankarlift ibland, så jag får se hur jag skall
> göra.
> Jo gaffeln är okörd sen tidigare. Kanske
> behöver köras in lite? Den är blank i färgen.

GD är grymma, både i funktion och utseende! Men GD själva rekommenderar att vajern dras bakåt. Har hänt att tyngre folk kört av stolpen för att de vänt den åt fel håll.

Snygg hoj!

Jo, jag vet att gd rekommenderar låsningen bakåt men jag tänker att det är inte hela värden om den går av. Går att köpa som reservdel och vill minnas att den inte var så fasligt dyr. Nu är klibborna på fälgarna borta iaf. Premiär på stig imorgon! :)

Fantastisk höstdag för en jungfrufärd!
IMG_20151010_122549.jpg

Kändes som att gaffeln gick till sig och blev bra när jag väl kom igång på stigen. Ev att det var lite tryck i ytterbenen som jag fått bort innan. Kablarna inne i ramen var tysta såvitt jag upplevde det, så okapade buntband verkar vara ett bra sätt att hantera det på.

Högsta betyget fick cykeln i storsteniga brötpartier. På sträckan jag cyklade finns en riktigt lurig stenkista på ca 40 meter. Det är platt så man får trampa sig igenom hela vägen. Har totalt tagit den två gånger med 26an på säkert 20+ försök. Idag satte hela sträckan på 2 av 2 försök med 29an! :) (Iofs har jag lärt mig hur den skall tas nu på senare tid, så det är väl inte bara cykeln...)
Rent generellt utför kändes cykeln också väldigt go och trygg!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp