fredrikforsberg
Aktiv medlem
[Byggtråd] V4 Longtail Cargobike.
Ja! Jag gillar att bygga saker.. Lite beroende skulle man kunna säga.
Jag fick en cykel av en granne, han känner nog till mitt beroende. Hade ingen plan för den just då men tog emot den med öppna armar.
En DBS?! tänker ni, ja är man sjuk så är man.
Efter några veckor började tankarna gro "jag kan ju inte ha en fullt fungerande om än lite sliten cykel stå helt orörd"
Så den fick komma in i värmen och upp i mekstället.
Nu hade jag en suddig bild långt bak i mitt sargade huvud vad jag ska göra med den så fram med vinkelslipen och rensa lite.
Fick slipa en stund för att bli av med de gamla kjedjestagen
Jag tänkte mig något sånthär:
Det blir lite monstercross, det verkar populärt nu.
26" mtb hjul, bockstyre, singelspeed. Det är väl typ den bilden jag har i huvudet. Tanken är väl att barnen eller gymväskan ska få plats på den överdimensionerade pakethållaren.
Jag letade upp en stam och ett gammalt bockstyre som jag snyggade till med lite färg.
Fick användning av kjedjestagen från cykeln jag slaktade för att bygga V3 "känns skönt med återvinning" försökte jag intala mig.
Sadelstagen måste också bli längre såklart, så lite hydraulrör letades fram och brändes dit.
Och nu ser den ut såhär.
Det är inte så noga med detta bygge, ingen jigg, inga snygga tigsvetsar. Bara rått och lite kallt men det blir nog en bra pendlare!
Förresten! Köp mitt första bygge V1 och bli en del i en stor, varm gemenskap!
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=18505
Det är trångt i garaget så nått måste bort.
Jag fick en cykel av en granne, han känner nog till mitt beroende. Hade ingen plan för den just då men tog emot den med öppna armar.
En DBS?! tänker ni, ja är man sjuk så är man.
Efter några veckor började tankarna gro "jag kan ju inte ha en fullt fungerande om än lite sliten cykel stå helt orörd"
Så den fick komma in i värmen och upp i mekstället.
Nu hade jag en suddig bild långt bak i mitt sargade huvud vad jag ska göra med den så fram med vinkelslipen och rensa lite.
Fick slipa en stund för att bli av med de gamla kjedjestagen
Jag tänkte mig något sånthär:
Det blir lite monstercross, det verkar populärt nu.
26" mtb hjul, bockstyre, singelspeed. Det är väl typ den bilden jag har i huvudet. Tanken är väl att barnen eller gymväskan ska få plats på den överdimensionerade pakethållaren.
Jag letade upp en stam och ett gammalt bockstyre som jag snyggade till med lite färg.
Fick användning av kjedjestagen från cykeln jag slaktade för att bygga V3 "känns skönt med återvinning" försökte jag intala mig.
Sadelstagen måste också bli längre såklart, så lite hydraulrör letades fram och brändes dit.
Och nu ser den ut såhär.
Det är inte så noga med detta bygge, ingen jigg, inga snygga tigsvetsar. Bara rått och lite kallt men det blir nog en bra pendlare!
Förresten! Köp mitt första bygge V1 och bli en del i en stor, varm gemenskap!
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=18505
Det är trångt i garaget så nått måste bort.