Byta axel/spindle på truvativ descendant

Hej, kommer få använda lite specialmetoder för att kunna få ur pedalaxeln på vänster sida där axeln sitter på vevarmen, undrar därför om de går att byta bara armen och få ur själva axeln? Tycker inte mig hitta nåt insexhål att skruva i iallfall, alternativet är väl annars att gänga om antar jag.

Vänlig hälsning

Jag antar att du inte menar axeln av pedalen men istället vevaxeln.

Jag förstår inte vad du vill åstadkomma. Har du ett problem med vevpartiet? Det finns gamla Truvativ Descendant med GXP vevlager som man lossnar med en stor insex på vänstersidan och med nyare DUB vevlager som man lossnar med en stor insex på högersidan. Vevaxeln sitter fast på ena armen och kan inte bytas separat.

Vart nog lite rörig fråga, men du svarade bättre :) precis menar själva vevaxeln som armen sitter i, misstänkte att den inte gick att få ur på något smidigt sätt, blir nog till att gänga om iså fall.

Tack för snabbt svar :)

Vart nog lite rörig fråga, men du svarade bättre :) precis menar själva vevaxeln som armen sitter i, misstänkte att den inte gick att få ur på något smidigt sätt, blir nog till att gänga om iså fall.

Tack för snabbt svar :)

Jag förstår fortfarande ingenting. Vevarmen får man enkelt av med en stor insex (och kanske mycket kraft).

Val vill du gänga om?

Jag fattar inte heller.

Vad är det du vill lossa?
1000012718.webp

Tack, men blir nog till att gänga om, fick ur pedalaxeln tillslut med en rejäl rörtång, har aldrig varit med om detta tidigare, vet inte om de kört fast de med loctite eller liknande om gängorna var dåliga sen innan.

Tillbaka
Topp