Byta däck, Trail/Enduro, tips?

Lestr

Aktiv medlem
Hejsan,

Mina däck börjar bli slitna, tycker även att framdäcket släpper en del, kanske inte helt nöjd.

Nya på gång, men vad ska man köpa?

Cyklar stig, så fort jag bara kan, som nybörjare händer det ju mycket i början.

Cykel: Trek Fuel EX 8 Gen 6.

Däck? Jag har tittat på denna setup, tankar om det eller tips på annat välkomnas.

Fram: https://www.tcmcykel.se/p/cykeldack/mtb-dack-2/maxxis-assegai-maxxterra-3ct-exo-tr-29x250wt-120tpi

Bak: https://www.tcmcykel.se/p/cykeldack...nion-dhr-ii-maxxterra-3c-exo-tr-29x24wt-60tpi

Mvh

Senast ändrad:
Maxxis är ett säkert kort, släpp inte den sargen!
MaxxGrip är bra på grepp, men jag tycker att det är väl tungt att trampa det till skogen.
MaxxGrip-nedförch
MaxxTerra-stig

Maxxis är ett säkert kort, släpp inte den sargen!
MaxxGrip är bra på grepp, men jag tycker att det är väl tungt att trampa det till skogen.
MaxxGrip-nedförch
MaxxTerra-stig
Tack, såg det nyss och tänker MaxTerra som du säger.

En nybörjarfråga, med setup Assegai + DHR II, det är inga konstigheter att köra 2.5 bredd fram och 2.4 bredd bak antar jag?

Hej mod,

Det fanns många fina trådar om just detta, stäng den här tråden. Hittade ingen funktion för att radera min egen post.

Rätt hyfsade priser på den Maxxis-kombon.
EXO fram och detta bak då?
Dhr2 med DD-casing finns i 29x2.3 också. Jag har ett dhr2 i vanlig exo 29x2.3 och verklig bredd är nära 2.4. Sparar kanske 50-100 g.

Bra pris på de Maxxis du länkade till i första inlägget men jag skulle kolla Bike24/Bike-Discount/r2 som har bättre utbud så det går att beställa fram- och bakdäck från samma ställe

Tack alla för input, det började smalt och spårade som det ska i den här typen av tråd, jag hann klura på en hög däck men valde att köpa och gå vidare för att slippa bli galen.

Förhoppningsvis cyklar jag många år till och tar reda på vad som verkligen passar mig bäst.

Köpte dessa.
Fram: Maxxis Assegai Maxxterra EXO+ 2.5
Bak: Maxxis Minion DHR II Maxxterra DD 2.4

Det värsta som kan hända är att jag köper nya, kanske… Magic Mary/Big Betty 🤣.

Trevlig sommar!

Tack alla för input, det började smalt och spårade som det ska i den här typen av tråd, jag hann klura på en hög däck men valde att köpa och gå vidare för att slippa bli galen.

Förhoppningsvis cyklar jag många år till och tar reda på vad som verkligen passar mig bäst.

Köpte dessa.
Fram: Maxxis Assegai Maxxterra EXO+ 2.5
Bak: Maxxis Minion DHR II Maxxterra DD 2.4

Det värsta som kan hända är att jag köper nya, kanske… Magic Mary/Big Betty 🤣.

Trevlig sommar!
👌
Man kan nästan inte ha för mycket däck.
Är du inte nöjd, sälj.
Blir det fel är det mycket värdefull erfarenhet för ett par hundringar.

Tillbaka
Topp