cubefritzz
Aktiv medlem
Byta DTW Swiss freehub/body?
Har läst mycket och sett filmer på youtube att det bara är att byta freehub/body och vips kan man montera en 12 speed "cassette"(engelska) =) istället för 11 som man kör med idag.
Vad jag ser i filmen behöver man inte byta ratchets utan endast body.
Jag har bytt freehub och "cassette"(engelska) förut men aldrig uppgraderat till större cassette och aldrig från ett system till ett annat.
Är det verkligen så här enkelt som det visas i filmen? Enligt DTW Swiss video skall det fungera att uppgradera till en 12:a på befintliga DTW swiss hjul så länge man byter freehub/body
Behöver jag tänka på något annat? Kommer det verkligen att fungera?
Jag förstår att jag måste byta växelreglage, kedja, växelförare bak osv men kommer det verkligen få plats med större "cassette"(engelska)? Eller kommer det att ta emot någonstans?
Tacksam för råd, av er som kanske redan genomfört en sådan konvertering?
Vad jag ser i filmen behöver man inte byta ratchets utan endast body.
Är det verkligen så här enkelt som det visas i filmen? Enligt DTW Swiss video skall det fungera att uppgradera till en 12:a på befintliga DTW swiss hjul så länge man byter freehub/body
Behöver jag tänka på något annat? Kommer det verkligen att fungera?
Jag förstår att jag måste byta växelreglage, kedja, växelförare bak osv men kommer det verkligen få plats med större "cassette"(engelska)? Eller kommer det att ta emot någonstans?
Tacksam för råd, av er som kanske redan genomfört en sådan konvertering?
Senast ändrad: