Byta Framdrev-par (Chainrings) 36T/22T?

Tjena!
Jag har nyligen köpt min första MTB och det blev en av XXL's "White" cyklar. Det är en 2X9-växlad historia och jag skulle vilja pimpa den lite och planerar därför byta ut både framdrev och kassett som idag är svart. Jag skulle vilja byta allt mot antingen guld eller silver/metall, d.v.s. INTE svart, som generellt verkar vara den vanligaste färgen på drev när man googlar runt.

Att hitta en kassett är inget större problem, det verkar finnas i alla möjliga färger och så även "ofärgat", d.v.s. silver/metall. Som jag förstått är detta inte "färg" utan snarare anodiserad aluminium men för enkelhetens skull kallar jag det färg här.

Att hitta ett framdrevpar (36T/22T) verkar dock svårt. Måste man köpa en 36T och en 22T individuellt eller kan man köpa dem i ett "set". Har fått för mig att alla framdrev inte passar alla cyklar men detta kanske inte stämmer? Som sagt, jag är helt ny på detta så all hjälp är välkommet.

Tänkte att det kanske behövs mer information om min nuvarande uppsättning innan man kan hänvisa mig till en specifik uppsättning drev så jag kompletterar här:

Det är alltså en 2X9-växlad cykel med 36T/22T i fram. Kassetten i bak har följande uppsättning (såvitt jag räknat rätt):
11-13-15-17-20-23-26-30-36

Kassetten är en Shimano CS-HG200-9
När det gäller framdrevet så står det ingenting på det, i alla fall inte så vitt jag kan se. Såhär ser det ut:
IMG_20250626_175842060_HDR.webp

Tillbaka
Topp