Johan Bjerke
Medlem
Byta från 10 delat till 11
Tjena. Kan jag enkelt (eller överhuvudtaget) byta en 10 delad Shimano 105 kassett till 11 delad Ultegra Di2 krans?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det beror på om bodyn på baknavet även passar 11-delat.Tjena. Kan jag enkelt (eller överhuvudtaget) byta en 10 delad Shimano 105 kassett till 11 delad Ultegra Di2 krans?
Det beror på om bodyn på baknavet även passar 11-delat.
Finns det något mått som jag kan mäta mig fram till?Du borde kunna ser om det finns en 1,85 mm distans bakom kassetten. I de flesta fall finns en och så passar en 11-delat kassett. Om du vill vara säkert kan du tar bort kassetten.
Finns det något mått som jag kan mäta mig fram till?
Ja, om det finns en distans innanför kassetten, så skall den vara 1,85 mm. Annars kanske det är enkelt att försöka flytta den 11-delade kassetten från de nya hjulen till de gamla och se om det funkar. Om du säger vad det är för gamla hjul, så kanske någon kan svara direkt.Finns det något mått som jag kan mäta mig fram till?
Monteras hjulen på ramen med samma metod, kan vara genomgående axel (TA) eller quick release (QR).Jag var lite luddig och oexakt i min fråga. Jag vill flytta över mina befintliga hjul med 10 delad Shimano 105 krans, till en ny cykel som är bestyckad med 11 stegad Ultegra Di2.
Well, jag skulle säga genomgående axel. Gängad på ena sidan och (ursäkta avsaknad av fackspråk) spännflärp på andra.Monteras hjulen på ramen med samma metod, kan vara genomgående axel (TA) eller quick release (QR).
Spännflärp låter lite som QR, quick release.Well, jag skulle säga genomgående axel. Gängad på ena sidan och (ursäkta avsaknad av fackspråk) spännflärp på andra.