Byta från hydrauliska bromsar till mekaniska bromsar?

G31 Lukas

Ny medlem
Hej som rubriken lyder hur är det att byta från hydrauliska bromsar till mekaniska bromsar? Kommer man märka skillnaden markant eller kommer man inte tänka på det? Har börjat snegla på en crescent yokto 2017

Från mekaniska till hydraliska stor skillnad,
misstänker starkt att det är ännu större skillnad åt andra hållet.

Bra mekaniska skivor funkar fint men på just den där sitter det Shimano på Turney -nivå så det kan nog funka rätt kass.

Billigaste mekaniska oken med billiga bromskablar.... Lär inte vara superbra direkt, men med lite tur så duger de för att stanna säkert - bra lär de inte vara.

Eller så tar du en Yotta istället och får tvådelat fram och hydrauliska bromsar. Väldigt nöjd med min som jag hade.

Har haft Avid BB7:or i omgångar som anses vara de bästa mekaniska, men mina hydrauliska Shimano SLX har mkt mer kraft och känsla.

Tror TS menar byta cykel men att orosmomentet är just mekaniska skivbromsarna

(har själv BB7 och de är ju rätt bra när allt funkar som det ska, justeringen är ju piece of kaka, två snäpp på vredet så är det klart. Men det är ofta bakbromsen känns trög pga vajern, man skulle byta lite oftare kanske, men ändå. Personligen är jag rätt sugen på att uppgradera den hojen till hydrauliska bromsar istället, om jag får råd/lust. Den har snart gått 1000 mil så det kan ju vara läge innan de imploderar och trillar av hojen :) )

Sambal Oelek sa:
(Personligen är jag rätt sugen på att uppgradera den hojen till hydrauliska bromsar istället, om jag får råd/lust. Den har snart gått 1000 mil så det kan ju vara läge innan de imploderar och trillar av hojen :) )
(Skicka ett PM när det sker så nyper jag dem och har i reservdelslådan för två hojar. På ena är vajerdragningen så bra så det inte muppat ännu.)

Tillbaka
Topp