byta kassett och vevparti

Tänkte ha som vinterterapi att meka me min gamla hoj(cyclepro dragon).
E det svårt, eller kanske rent av ett bra projekt o lära sig meka med, att byta kassett o vevparti? MIna vevarmar e omärkta(ingen logga) så ja undrar om de går o slänga på grejer efter eget tycke o plånbok, eller måste man följa regler? Sen står de oxå på vissa grejer "rekommenderas för shimano deore" tex. men på cykeln ja ska meka med sitter de acera växel, kommer det att innebära problem?Ja har tittat på Happy's guide för byte av vevparti, o de ser inte så jätteknepigt ut(bra guide förresten)så ja hoppas på tur.

Senast redigerad av en moderator:
Vad var frågan egentligen? Om det är svår tller bra att lära sig att byta kasett+vevparti?

Har du rätt verktyg och vet hur hårt du ska skruva åt saker, så ja, då är det bra, annars slutar det hela i glapp och jävulskap ;p

Det är inte så svårt men sannerligen rent av ett bra projekt att lära sig att sätta en bra rubrik om man ska skapa trådar.

ja sa ju att ja ville få uppmärksamhet, ok? o de fick ja ju, så ja e nöjd. Visst, ja hade kunnat skriva sakligt, men kom igen, de e söndag, de e la illa nog, ja ville liva upp de lite. och Ja, frågan gällde meket, huruvida de e svårt, OCH om de(även om de kanske e svårt) är värt ett försök på vägen till kunskap

Hade du sökt på läsvärt hade du inte ens behövt starta nån ny tråd.

Du har nu använt upp allt ditt slack när det gäller frihet att sätta rubriker f.ö...

Om man tror att man måste lura folk till att dela med sig av sin kunskap så kan det nog bli knepigt.

Dessutom lär de som i vanliga fall skulel ha reagerat på orden meka, vevlager, kassett, avdragare och så vidare inte ens titta på den här tråden, så du kommer garanterat inte få bra svar.

Själv så är jag mest nyfiken på vad det var rikard redigerade från orginalinklägget

jag redigerade ner shiftläget och tog bort några utropstecken från rubriken. Det är nämligen min tur att vara "bad cop" den här månaden. =)

Tillbaka
Topp