Byta kedjeskydd
Mitt kedjeskydd på cykeln har spruckit bortom räddning så nu lär kedjan bli helt oskyddad (eller mina byxben blir väl mer utsatta för stänk). Kedjeskyddet var i plast, sen sitter en metallskena på insidan av pedalfästet som är i plåt. Jag ser helst att bara byta själva kedjeskyddet och inte fästet.
Dock är den jag hade ganska liten i förhållande till de som jag hittar. Själva fästet är liksom helt rakt, medan de jag sett är lite vinklade och något större.
Kan man göra nån fullösning och sätta in som nån slags distanshylsa eller borra ett nytt hål i plasten? Lär väl inte vara ensam om detta problem.
Tar väl denna som exempel
Dock är den jag hade ganska liten i förhållande till de som jag hittar. Själva fästet är liksom helt rakt, medan de jag sett är lite vinklade och något större.
Kan man göra nån fullösning och sätta in som nån slags distanshylsa eller borra ett nytt hål i plasten? Lär väl inte vara ensam om detta problem.
Tar väl denna som exempel
Kedjeskydd
Av svart ABS-plast. Passar cyklar med ett främre kedjehjul. Levereras med monteringsdetaljer. Storleken anger hjulstorlek.
www.biltema.se