Nu har jag ringt runt till olika cykelhandlare som säljer BMC samt varit i kontakt med någon servicetekniker för BMC. Ingen kan riktigt ge mig svar angående ramarna om de är likadan eller vidare. Som min funderingen har varit tidigare så undrar jag om de är möjligt att få 120 mm slaglängd på min Agonist som det är på Speedfoxen då jag inte kan hitta några större skillnader på ramarna. Bakdämparna är likadana det som skiljer är volymespacer i Agonisten sitter 0.6 och i Speedfox 0.8. Jag funderar om det enbart är att byta spacer och på så vis få ut mer slaglängd på Agonisten för det är det enda jag hittar som skiljer. Bifogar bilder på cyklarna samt lite geometri samt fox id på min dämpare respektive en Speedfox dämpare. Bifiogar även två länkar på länkaget som är likadana på båda cyklar så även där finns ingen skillnad på dem. Jag är införstådd att det är olika mått vad gäller HA och lite andra mått då det sitter 130mm dämpare fram på Speedfox men kollar man rammått så är dem likadana. Som sagt nördat ner mig lite denna vecka, men verkar vara svårt att få ut vettiga svar.
Min dämpare id: DJJK
2019 Performance Elite Series FLOAT
2019, FLOAT DPS, P-Se, A, Remote up, Evol LV, PTL, BMC, Agonist / Speedfox,
7.5, 2.0, 0.6 Spacer, LCM, LRL, CMF, TA-2212_Matte/TA-2212_Matte Logo
Speedfox dämpare id: DBZY
2018 Performance Series FLOAT
2018, FLOAT DPS, P-Se, A, Remote up, PTL, Evol LV, BMC, Agonist / Speedfox,
7.5, 2.0, 0.8 Spacer, DCL, DRL, CMF, TA-2212_Matte/TA-2212_Matte Logo
Det är samma dimension på båda dämparna.
https://www.bike24.com/p2326836.html Länkage BMC agonist och Speedfox.
BMC Parts ▶ Lowerlink for BMC Speedfox & Agonist as from model year 2018.
www.bike24.com