Byta växelreglage Nishiki Speed 24
Jag köpte nyss en Nishiki Speed 24 tum till min grabb begagnad. Displayen för växelreglagen är slitna så man ser inte vilken växel man har i och det är även lite trögt att växla på framväxeln. Det är 21 växlar och ”vridväxel”. Shimano SL-RS35, 3x7.
Jag är inne på att köpa nya växelreglage och testa att byta själv. Aldrig gjort det tidigare dock. Måste det vara exakt samma eller skulle t.ex. denna kunna fungera (som anges som enklare att växla med än RS-35)?
www.tcmcykel.se
Måste man byta kablar och allt eller räcker det med själva reglagen? Kommer ett byte göra det enklare att växla eller har trögheten med något annat att göra?
Jag är inne på att köpa nya växelreglage och testa att byta själv. Aldrig gjort det tidigare dock. Måste det vara exakt samma eller skulle t.ex. denna kunna fungera (som anges som enklare att växla med än RS-35)?
Shimano | Revoshift 3x7 Växelreglage Set | Med optisk växeldisplay | 3x7 växlar | TCMcykel.se
Köp Shimano | Revoshift 3x7 Växelreglage Set | Med optisk växeldisplay | 3x7 växlar online hos TCMcykel.se | Sveriges bästa utbud av Shimano
Måste man byta kablar och allt eller räcker det med själva reglagen? Kommer ett byte göra det enklare att växla eller har trögheten med något annat att göra?