Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag ska byta hollowtech vevlager på min kolfibercykel. Brukar ni göra det själva eller lämnar ni in till cc eller liknande? Har ingen moment nyckel och är nojig att jag ska paja något. Ska en enligt instruktionsbladet dras åt 40 Nm.
Det är alu i de flesta ramar och jag vet ingen som lyckats dra sönder gängorna hur mycket de än har fulmeckat. jomper undantagen men han drog snarare sönder vevlagerskålarna än gängorna...
Kort sagt: Du behöver inte vara rädd, använd bondförnuft bara. Vill du vara analakademiker ser du dock till att få sidorna planade och monterar med momentnyckel. :)
Anledningen till att jag ska byta är att det nya vevpartiet in verkar vilja gå in hela vägen.
Anledningen till detta tror jag är en mekmiss. Jag fick för mig i vintras att jag skulle rengöra vevlagret. Började att försöka böja bort tätningen men ångrade mig halvvägs. Den blev vad jag tror aningens böjd. Det är inget man ser tydligt men det är ända anledningen jag kan komma på.
Ja rätt tolkat. Jag ser inte att den tar i någonstans men när jag ska sätta på vänster vevarm ser man att det är ca en halvcentimeter kvar till den är helt på.
Ska testa att byta lagret det kanske löser problemet för man behöver väl inte en massa spacers och sånt? Jag byter från tiagra kompakt till r700 vevar.