Byxor för vintercykling

Knäskadan

Aktiv medlem
Byxor för vintercykling
Halloj!

På jakt efter ett par schysta byxor/tights som funkar vid cykling nu i vinter. Trampar mellan 4-10 mil per dag så gärna något med blöja som håller, något tips?

Byxor för vintercykling
Vad kör de andra buden med? Löpartajts med shorts eller 3/4 typ Endura Single Track / Humvee verkar vara vanligt för de jag ser

Byxor för vintercykling
Jag har några Gore Windstopper, men utan blöja, och är riktigt nöjd. Sista är dock köpt för mer än 10 år sen, som håller fortfarande (cyklar nu bara stig på vintern, men använder dom vid skridsko och längdåkning).

Jag vet inte hur nya är. Den verkar vara breda. På Bikester är folk nöjd men den, på tysken inte.

Byxor för vintercykling
Grejen är den att mina jobbyxor går sönder i skrevet efter typ hundra mil. Så ett par svarta cykelbyxor som ser okej ut och är varma känns rimligare, jobbar som cykelbud.
ja det lär säkert funka, men i kylan vill du väl ha fler lager oavsett. kanske till och med kalsonger under?

oavsett opraktiskt med bibs med några lager kläder på överkroppen?

Byxor för vintercykling
Längdskidåkningsbyxor med flossad insida. Vindskyddade i fronten. ”Semitights” så det blir luft mellan ben och byxa. Blir det kallt får man plats med underställ under. Vanliga bibs under som tvättas efter varje dag, långbyxorna behöver inte tvättas lika ofta.

Edit: stavning.

Typ såna här:

Senast ändrad:
Byxor för vintercykling
Någon med erfarenhet av Endura FS260-Pro Thermo Bibtigths II?
Mina nuvarande Endura Stealth Extreme börjar ge upp, stoppningen i grenen har lossnat, kom hem med kulor stora som ärtor efter 2 timmar i minus 12 idag.. Onödig info såklart men .. hur som helst så är jag toknöjd med Endura brallorna som hållt massor av år med vintercykling.

Byxor för vintercykling
Längdskidåkningsbyxor med flossad insida. Vindskyddade i fronten. ”Semitights” så det blir luft mellan ben och byxa. Blir det kallt får man plats med underställ under. Vanliga bibs under som tvättas efter varje dag, långbyxorna behöver inte tvättas lika ofta.

Edit: stavning.

Typ såna här:
Kör också med såna, fast en variant från Vaude. Tror de heter Wintry Pants eller något liknande. Håller ihop efter flera års cykelpendling och skidåkning. Långa fodrade tights utan vindskyddad framsida blir för kalla under nollan tycker jag.

Tillbaka
Topp