Campareglage

crf450

Ny medlem
Campareglage
Hej

Jag har för mig att jag hört någonstans att man kan köpa en adapter eller liknande till Campagnolos växelreglage för att "få fram spaken" man växlar upp med.

Jag har ett par Athena 11 reglage, finns adapter till dessa, jag kan inte hitta några någonstans.

Någon som vet var man kan köpa dessa? om de nu finns.

Campareglage
Nej det finns det inte, flytta reglaget i en vinkel så du når (om du inte har extremt korta fingrar), det är normalt inga problem att nå någon av växelfunktionerna i ett Campagnoloreglage oavsett om man har händerna ovanpå reglaget eller i bocken :-) T

Campareglage
Det jag tänkte på var en adapter man sätter mellan reglaget och styret så man flyttar ut hela reglaget. Läste det på campagnolos hemsida.

Jag har flyttat ner reglagen lite på styret så bromsarna är mer horisontella med bocken på styret. Nu funkar det bättre bara det inte sätter sig i nacken nu istället.

Senast ändrad:
Campareglage
Ja det finns, big hands insert kallar campa dom där insatserna. Gör att reglaget hamnar i lite annan vinkel. Har aldrig använt sådana, läste bara snabbt i instruktionsboken till mina ergopowerhandtag. Dom där big hand inserts levereras med handtagen*, varenda lbs borde ha en drös oanvända i bra att ha lådan. Annars har jag 2 st liggande du kan få köpa gratis, dock till chorus så är inte säker på att dom passar Athena.

*Edit. Dom levererades med mina chorus 11s, kanske inte är default med athenareglage.

Senast ändrad:
Campareglage
Ja det var sådana jag tänkte på, är nog inget för mig då jag har små händer. Jag flyttade ner reglagen ganska mycket, det blev betydligt bättre.

Verkar inte vara så många som använder sig av inserten då?

Campareglage
Tydligen inte om man ser till svaren i denna tråden. Jag tror alla färdigmonterade cyklar monteras utan insatsen. Kollade på en bild i manualen, det insatsen gör är att vinkla ut bromshandtaget så det hamnar längre från styret, hela reglaget blir mer uppåtvinklat.

Campareglage
Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> det är normalt inga problem att nå
> någon av växelfunktionerna i ett
> Campagnoloreglage oavsett om man har händerna
> ovanpå reglaget eller i bocken

Nja, det stämmer inte för mig.

Redigerat:
Men eftersom det inte har med TS fråga att göra tar vid det i en annan tråd någon annan gång.

/Håkan

Senast ändrad:
Campareglage
Med den kolfiber-athena-grupp jag köpte kom dessa inserts. Jag har testat dem. Har chorus 11 på en annan cykel och där har jag dem inte.
Funkar bättre utan för min del men det har mest med vinkeln mellan styre och handtagens ovansida att göra. Handtagen vinklas nämligen en aning uppåt med insert-bitarna precis som redan nämnts.
Jag kör mer 3T Rotundo-styre.
Inserten har kanske inte så mycket med åtkomsten av själva växlenreglagen att göra. Lägger man dit den blir det iofs. längre från bocken till reglaget.
Tanken med dem är väl snarast att handtaget ska kännas något rymligare om man har stora händer men det är ju egentligen bara undertill.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp