Cannondale caad 13

Cannondale caad 13
Vad tycker ni om caad 13? Här alltid älskat Cannondale men den nya caad 13 ser allt annat är bra ut. Gör nästan lite ont i båda ögonen. Kanske ser bättre ut i verkligheten? Är man bara gammal(ja) och konservativ(ja) när det kommer till ramar?

Lejon

Aktiv medlem
Cannondale caad 13
Ser väl ut som vilken vanlig katalogcykel anno 2020 som helst om du frågar mig. Men jag håller med om att tidigare caadar är snyggare.

NickPick

Aktiv medlem
Cannondale caad 13
Cannondales nya logotyp är sjukt ful. Deras nya färgtema är ju roligare än grönt, men Cykeln i sig är säkert jäkligt bra.

Cannondale caad 13
Caad13 ser ju tyvärr väldigt trist ut, vad är det för streck/fyrkanter på huvudtriangeln? Inte snyggt. Och skumma färger därtill. Däremot kränger de ju också toksnygga SuperSix Evo i team issue med nygamla loggan på hela diagonalröret. Bara att spara.

uandt

Aktiv medlem
Cannondale caad 13
Caad13 är skitful. Fulare än fulast. Konspirationsteoretikern i mig säger att anledningen till att Caad13 är diearré-brun är för att den är hästlängder trevligare att cykla på än supersixen

SGS

Aktiv medlem
Cannondale caad 13
calleking sa:
Nya modellen är bättre men inte lika schnügg. Svetsningen är dessutom under all kritik.

Caad7 vs Caad13:
Oj. Såg ju ut som vilken lågprisram som helst.

Själva cykeln är avgjort fulare än tidigare. Mycket snack om (ökad) komfort dessutom. Skulle jag vara intresserad av cykeltypen hade komfort varit mycket långt ner på listan över önskvärda egenskaper. Rapphet och utseende går definitivt före.

Senast ändrad:

ovess

Medlem
Cannondale caad 13
Jag köpte en trots fula svetsar. Tror den är möjlig att cykla på ändå. En röd dessutom.

Senast ändrad:

ovess

Medlem
Cannondale caad 13
Jag ska rapportera det när jag har varit ute på min första längre runda. Före tillfället har jag bara cyklat på den hos min LBS. Tror att jag hämtar upp den på fredag.
Nu har jag varit ute på första rundan och jag kan säga att det är en komfortabel cykel. Väldigt skön att cykla på och känns helt okej rapp med tanke på de relativt tunga hjulen. I det stora hela är jag väldigt nöjd med cykeln. Däremot är det ingen lätt cykel. Den väger in strax under 9 kg med pedaler. Storleken är 51. Så jag kommer investera i nya hjul till den.

Amenvafan

Medlem
Cannondale caad 13
Nu har jag varit ute på första rundan och jag kan säga att det är en komfortabel cykel. Väldigt skön att cykla på och känns helt okej rapp med tanke på de relativt tunga hjulen. I det stora hela är jag väldigt nöjd med cykeln. Däremot är det ingen lätt cykel. Den väger in strax under 9 kg med pedaler. Storleken är 51. Så jag kommer investera i nya hjul till den.
Vad siktar du på för hjul?
Vet du på ett ungefär vad du sparar in med ett par nya?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer