Har haft en Caad13 Ultegra disc, size 58 i ett par veckor och har både ris och ros fast är på det hela mycket nöjd. Tycker även att den är snygg, men visst är den mer generisk än tidigare versioner. Bytte från en CAAD5 (dock bytt allt utom ramen till 11s och lätta hjul) som alltid varit en storlek för stor och så var det dags att modernisera ramen. Största skillnaden är tveklöst komforten. Mycket skönare jämfört med CAAD5 men riktigt rapp och pålitlig. Bra klös när man drar på! Ska säga att jag direkt bytte till ett par Vittoria Corsa G2 25 mm från förra cykeln samt latexslang. Vikten på komplett cykel har jag inte kollat men skulle gissa runt 8.5 kg, vilket faktiskt är mer än min CAAD5 som ligger på 8 kg ganska rejält uppgraderad, 400g lättare hjul t.ex. Riset är främst för designen av sadelstolpen som gav mig en del problem dirket. Den knakade och smällde nåt förfärligt efter ca 3 mil på premiärturen. Blev rätt kallsvettig och trodde ramen var knäckt men efter att den integrerade klämman justerats och fettats in hos handlaren så är den tyst, hoppas det förblir så. Har en dröm om ett par snabba hjul (t.ex. kolfiber från Hunt eller liknande) men ska ge det ett år eller så först. Så är slutligen jättenöjd, skulle inte avråda från modellen på något sätt och jag tycker även mycket om känslan att jag inte köpt en plastcykel som inte tål att barnen råkar välta den.