Cannondale caad 8 Sora från 2012
Hej
Är ny på detta forum och likväl ny inom cykel världen. Fd. motorcyklist :-)
Har värmt upp med ett till två pass spinning i veckan sen årsskiftet så känner mig mogen att cykla på riktigt nu och då även jobbpendla.
Första tanken var att köpa en cyklocross för att kunna cykla året om.
Efter en del utvärdering och diskussioner med kompisar som cyklar samt eget testande så insåg jag att Shimano 105 och hydrauliska skivbromsar var trevligt.
Fastnade för "Cube Cross Race Pro 2017"
Men nu har jag testat en Cannondale caad 8 från 2012 med Sora växelpaket. Den har endast gått en vätternrunda samt ca: 50-100 mil träning innan.
Min plan är som sagt att börja pendla och träna rent allmänt. Förhoppningen är lite lopp och en vätternrunda 2018. Har 2,4 mil enkel resa till jobbet som ligger inne Stockholms city.
Frågorna som snurrar just nu är.
Racer eller cyclocross ?
Cannondale cykeln enligt ovan. Är det ett bra val att börja med ?
Hur mycket borde den kosta ?
Vad bör man räkna med att göra på denna i form av underhåll ?
Borde jag hellre gå på en ny Cube cross ?
Bättre alternativ ?
Det som talar för Cannondale är ju mycket priset. Men kommer man ångra sig och inte bli nöjd ?
Nyfiken pä era kloka råd och synpunkter. :-)
//Niklas
Är ny på detta forum och likväl ny inom cykel världen. Fd. motorcyklist :-)
Har värmt upp med ett till två pass spinning i veckan sen årsskiftet så känner mig mogen att cykla på riktigt nu och då även jobbpendla.
Första tanken var att köpa en cyklocross för att kunna cykla året om.
Efter en del utvärdering och diskussioner med kompisar som cyklar samt eget testande så insåg jag att Shimano 105 och hydrauliska skivbromsar var trevligt.
Fastnade för "Cube Cross Race Pro 2017"
Men nu har jag testat en Cannondale caad 8 från 2012 med Sora växelpaket. Den har endast gått en vätternrunda samt ca: 50-100 mil träning innan.
Min plan är som sagt att börja pendla och träna rent allmänt. Förhoppningen är lite lopp och en vätternrunda 2018. Har 2,4 mil enkel resa till jobbet som ligger inne Stockholms city.
Frågorna som snurrar just nu är.
Racer eller cyclocross ?
Cannondale cykeln enligt ovan. Är det ett bra val att börja med ?
Hur mycket borde den kosta ?
Vad bör man räkna med att göra på denna i form av underhåll ?
Borde jag hellre gå på en ny Cube cross ?
Bättre alternativ ?
Det som talar för Cannondale är ju mycket priset. Men kommer man ångra sig och inte bli nöjd ?
Nyfiken pä era kloka råd och synpunkter. :-)
//Niklas