Cannondale Caad9 Ramstorlek?

koskinen

Ny medlem
Tjena!
Jag är lite sugen på en Cannondale Caad9. Men jag hittar ingen storleksguide någonstans.
Så därför ber jag er med koll att lite mellan tummen och pekfingret rekommendera storlek.
jag är 186 cm, och har normallånga armar och ben.

tackar/Koskinen

58. Jag är något kortare än vad du är (183) och kör en 58:a. Jag skulle väl kunna ha en 56:a, men trivs på lite större cyklar. Men för din del skulle jag rekommendera 58:an helt klart.

ce_supersix_hi_mod_caad9.gif

Senast redigerad av en moderator:
Inget tips om storlek men om du har råd att köpa en som inte är på rea så köpa en 2010a. De har BB30 som inte 09orna har, annars likadana. Helt klart värt det extra i längden med tanke på vad de flesta vevpartier (förutom Shimano) går åt. Såg en 2010års cykel idag, såg fin ut med nya Ultegra och Fulcrumhjul i teamlack.

Varför ska man köpa en cannondale? Dem är sjukt överprissatta båda vad gäller hjul och komponenter, i alla fall här i Sverige.

Det intressanta med 2010:orna är om de kommer med liknande spec som i USA. En CAAD9 med BB30, SRAM-force vevparti och Rival låter oerhört trevligt.

rularn: För att den passar och klarar alla ens kriterier?

clnr: Kanske på lvgsidan men på crosssidan fattas fortfarande den finaste i USA i Europa.

Jag har inte sett några specar alls på europa-'dales. Bara lite bilder på Roadbike-review. I USA satsar de ju på CAAD9:an i år med både en DuraAce-variant och Rival-varianten som jag beskrev ovan. Sen återlanserar de CAAD8:an med lägre specar (antagligen samma ram som dagens CAAD9 utan BB30 skulle jag tro).

clnr: Caad 8 i USA är en vanlig Caad 8ram, ingen 9a utan BB30. Amerikanska Cannondale brukar ha några billigare hojar än vad de släpper i Europa.

Jag är 187 med långa ben (ca 90.5) och körde en 60. Kunde kanske kört en 58:a, men körde 60:an med en 120 mm stam, så speciellt för stor var den absolut inte.

matte w skrev:
-------------------------------------------------------
> vad är skillnaden på en caad8 och caad9?
> mw

ska precisera lite, nåt mer än spec på vx å ev bb30?
ram? vinklar?
mw

Tillbaka
Topp