Halo alla.
Efter ha längtat efter en SC heckler o sparat o sparat bet jag i det sura äpplet, o köpte en beggad Jekyll med Fatty bara för att den dök upp riktigt billigt.
Jag var helt säker på att den (gaffeln) skulle ryka då det verkade orimligt med 80mm dämpning fram och 125 bak. Så jag mailade Phil o beställde nytt styrlager för att få i min Z1:a.
Nå, Phil kunde efter 6 månaders väntan inte ordna styrlager så jag körde på med gaffeln (nu i ett år) o till min förvåning funkar det inte bara riktigt bra, jag börjar även uppskatta den mindre vikten efter att i flera år utan någon som helst sakkunskap dissat
cannondales lösningar o gnetat på med tunga (om än fina) varianter av Z1 :or på mina xc hojar.
Dock är jag fortfarande sugen på att få pröva min jekyll med stöddigare gaffel fram. Kanske ska man köpa en till, (kanske ringer en fotomodell i bikini på dörren i morgon bitti!)
Om man kör så fort man vågar (läs nedför) över lite stök hänger den (fattyn) inte med, utan "spikar" o allt blir riktigt läskigt , men hitintills tycker jag att det vägs upp mot styrresponsen o vikten, så man får ta det som ren teknisk träning när man står på utför.
Men i Åre, nä där hör den inte hemma.
Själv tycker jag det verkar rimligare med Fatty än Lefty på en scalpel, jag har dock bristande erfarenhet då jag aldrig provkört en scalpel.
utan bara leftyn, så jag kanske ska hålla käft i den frågan.
Stisse, jag vill inte påstå att din polare är trög i skallen, men stum av förundran? Jisses! skulle vara kul att se honom byta slang, ; )
I vilket fall kan jag bara rekommendera fattyn som funkar lika bra nu efter 100 mil som den gjorde när den var ny (fast den var beggad när jag köpte den, men ni hajar)