STIZZE skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag håller med dig. Men det är ju knappast
> vanligt med "för och nackdelar" diskussioner som
> håller sig på en vettig nivå när folk, som du,
> snarare hånar och helt plötsligt drar alla över
> en kant som tycker om ett cykelmärke du inte
> stödjer.
Jo, det är precis det de flesta diskussioner brukar börja med, sedan blir det en massa tjafs om premiumkänsla och att det är det bästa som finns i hela världen.
Jag drar inte all över en kam, jag beskriver bara ett beteende som ett fåtal visar upp. Jag vet många som kör Cannondale som klarar av att hålla distans till sina ägodelar.
Sedan vet jag inte riktigt vad du menar, ett cykelmärke jag inte stödjer? Om du menar ett varumärke som jag sitter och försvarar i alla lägen så finns det inget sådant. Om jag försvarar något så handlar det om funktioner, inte marknadsföringsmässiga grejer som premiumkänsla och känsla av utvaldhet och lyx, det är sådant marknadsförarna använder för att försöka lura oss. Vi behöver inte bli mer lurade än vad vi blir hela tiden av varandra :)
> Du/ni vet ju vilka det är som är lite väl
> "hardcore", låt dom tycka att det är roligt att
> cykla cannondale och filtrera ut vad de skriver
> istället för allt tråkigt hån som alltid
> kommer.
Ja, ibland kanske det går lite snabbt med allt hån, men samtidigt så är det viktigt att nybörjare och de som inte vet bättre förstår att när cannondale-knattarna sätter igång så är det kanske helt andra värden som ligger bakom deras rekommendationer än de som är relevanta.
Jag har absolut inget emot Cannondale, snygga cyklar som håller hög kvalitet vad jag kan bedöma, det kopplet av alla smått religiösa konsumenter jag inte tål :)