Cannondale Habit - The Tråd
Eftersom specialized har ett par "The tråd" trådar tycker iallafall jag att cannondale förtjänar minst en också! Eftersom jag cyklar på en habit 5:a så får det starta the tråd om habit. Köpte min i vintras och har uppdaterat den en del med 11-delat XT och nu senast med ett par hjul från american classic, modell wide lightning.
Före hjuluppdatering.
Efter:
Lite mått innan
Lite mått efter
Jag har som synes valt att gå åt det lite biffigare hållet när det gäller däckval med MM i fram och RoRa i bak nu på sommaren i allafall bakdäcket kommer att bytas till hösten.
De nya hjulen gjorde en viktbesparing på ca 800g plus att jag gick från att köra med slang och nu tubless dock så har jag kvar att slänga i tubless gucka i däcken.
Summa sumarum jag är väldigt nöjd med cykeln, har dock inte provat att cykla ordentligt med dom nya hjulen men jag tror inte att jag blir besviken...
Före hjuluppdatering.
Efter:
Lite mått innan
Lite mått efter
Jag har som synes valt att gå åt det lite biffigare hållet när det gäller däckval med MM i fram och RoRa i bak nu på sommaren i allafall bakdäcket kommer att bytas till hösten.
De nya hjulen gjorde en viktbesparing på ca 800g plus att jag gick från att köra med slang och nu tubless dock så har jag kvar att slänga i tubless gucka i däcken.
Summa sumarum jag är väldigt nöjd med cykeln, har dock inte provat att cykla ordentligt med dom nya hjulen men jag tror inte att jag blir besviken...
Senast ändrad: