Cannondale Scalpel

luuk

Ny medlem
Cannondale Scalpel
En fråga på den cykeln, fanns den med vanliga gaffel, dvs ej Lefty?

Har en gammal bild på datorn med vad som ser ut som en scalpel med en Fox R32 gaffel, kan det stämma?

Cannondale Scalpel
de billigare modellerna i Europa brukar ha vanliga gafflar på senare år, varför man nu i hellskotta skulle vilja ha en vanlig gaffel när man kan ha en lefty :D

Cannondale Scalpel
Jensen skrev:
-------------------------------------------------------
> de billigare modellerna i Europa brukar ha vanliga
> gafflar på senare år, varför man nu i
> hellskotta skulle vilja ha en vanlig gaffel när
> man kan ha en lefty :D

Är lika undrande, varför vill du inte ha en Lefty?

Cannondale Scalpel
Jag vill ha en med Lefty men i mitt Cannondalerus för några år sedan så samla jag på mig en massa bilder på diverse olika Scalpel.jpg och där hitta jag nu en med vad det ser ut som en Fox gaffel.

Cannondale Scalpel
var som sagt cannondale europa som sålde en del modeller med vanlig gaffel ett tag, tydligen pga. att intresset för leftys i europa inte var lika stort som i usa. alla ramarna har dock det vanliga cannondale styrhuvudena, så man kunde eftermontera en lefty.
lefty är ju dessutom en rätt dyr gaffel, så priserna blir ju lite lägre me vanlig. men leftyn är värd sin vikt i guld

Cannondale Scalpel
VCN skrev:
> Anledningen till att inte vilja ha en lefty är
> väl rätt uppenbar?
> Det ser ju förjävligt ut.

Riktigt snyggt. Kolla bara in denna Sparken:
sparklefty1.jpg

Cannondale Scalpel
VCN skrev:
> Anledningen till att inte vilja ha en lefty är
> väl rätt uppenbar?
> Det ser ju förjävligt ut.

smaken är som baken, delad. dessutom vänjer man sig lite vid utseendet efter ett tag. när man sen kört den lite, så försvinner nästan alltid alla tvivel. funktion före utseende.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp