Cannondale Super V SL

gevad

Ny medlem
Cannondale Super V SL
Hejsan, har en gammal Cannondale Super V series. Hade tänkt att försöka sälja den. Har haft cykeln sedan 2002 och cyklat kanske 200 mil på den på asfalt, och då vet jag att nypriset var ca 35000:- Har dålig koll vad det sitter för komponenter på förutom att det är XT växel fram, SRAM QUARZ står det på bakväxlen, SRAM 9.0 Composite bromsgrepp, Mavic X 517 fäljar. har försökt hitta exakt va modellen heter på cannondales sida men verkar hopplöst.

Det jag undrar är om det är lönt att sälja den eller om man bara får kaffe-pengar för en så gammal cykel.

Cannondale Super V SL
Här e 2 halvdassiga bilder åxå om nån känner igen modellen. =)

Bilagor

• 1421794778.jpg
    1421794778.jpg
    45.2 KB · Besök: 36
  • 1423478613.jpg
    1423478613.jpg
    49.9 KB · Besök: 44
Cannondale Super V SL
mm får kanske bli så.. e så jävla sugen på att handla 29er, hade ju vatt gott å bli av med den. Men får la hänga upp den i taket kanske =)

Cannondale Super V SL
tog bort bakdämparen å satte dit en fast adapter för ja skulle cykla vättern runt.. men har har en SID DUAL AIR ROCK SHOX till.

Bilagor

• 1482054004.jpg
    1482054004.jpg
    37.8 KB · Besök: 25
Cannondale Super V SL
Som flera sagt. Marknadsvärdet är oexisterande (hoppas du tar det på rätt sätt). Däremot har den ett visst kultvärde. Jag hade en liknande sits för ett par år sedan då jag sålde en Klein Adroit. Cykeln var 10 år men kultvärdet på en sådan är högt. Det ströringde några tills en person hör av sig för en kompis räkning, 2h senare ringer "kompisen" (en tysk med halvdan engelska). När jag bekräftat hans frågor fick jag höra hela storyn om hur han jagat en likadan cykel i två år och han fortsatte i minst 10 minuter. Två dagar senare hade jag kuvertet med pengar i handen innan han ens fått se cykeln, bara så att jag inte skulle ändra mig. Affären avslutades med kram, tyska jubelrop och en flaska rom från ett familjedistilleri i Flensburg samt en mycket lyrisk tysk herre. Hittar du en sådan köpare kan du säkert få ca. 5000:-

Cannondale Super V SL
En Klein Adroit åldras ju med lite mer välbehag än en heldämpad cannondale med numera utdaterad ramdesign tyvärr :(

Cannondale Super V SL
Hejsan, har en gammal Cannondale Super V series. Hade tänkt att försöka sälja den. Har haft cykeln sedan 2002 och cyklat kanske 200 mil på den på asfalt, och då vet jag att nypriset var ca 35000:- Har dålig koll vad det sitter för komponenter på förutom att det är XT växel fram, SRAM QUARZ står det på bakväxlen, SRAM 9.0 Composite bromsgrepp, Mavic X 517 fäljar. har försökt hitta exakt va modellen heter på cannondales sida men verkar hopplöst.

Det jag undrar är om det är lönt att sälja den eller om man bara får kaffe-pengar för en så gammal cykel.
Jag är intresserad. Man får ju inte så mycket tyvärr då det inte är kolfiber och den är lite gammal men som min cykelmek säger: Den har en själ
Du får gärna höra av dig på 0703 332752. Mats

Cannondale Super V SL
Jag är intresserad. Man får ju inte så mycket tyvärr då det inte är kolfiber och den är lite gammal men som min cykelmek säger: Den har en själ
Du får gärna höra av dig på 0703 332752. Mats
Man vet ju aldrig, men TS sågs senast på forumet hösten 2011, så chansen är nog tyvärr liten att han ringer.

Tillbaka
Topp