Cannondale Synapse Disc 2015 års modeller

• Trådstartare Trådstartare G.S
  • Start datum Start datum

G.S

Ny medlem
Hej jag har tänkt köpa mig en karbon-racer, har sett bilder som sägs visa 2015 års modeller av Cannondale Synapse Disc, geometrin verkar passa mig samtidigt som den sägs klara av lite mer rejäla däck och hjul, de hydrauliska skivbromsarna gör att jag ser den lite som en cykelcross fast med endurance-ram "gubbstuk".

Läste på en Japanskt forum att den kommer i 6 olika skivbroms-modeller 2015, vet inte om det stämmer eller om det är "lost in translation"

Någon som vet mer om det t.ex kommer en med mekaniska 105 eller Ultergra tillsammans med hydrauliska skivbromsar (Hydrauliska landsvägsbromsarna ST-RS685 och BR-RS785)+ HMF-ram räcker för mig som vill hålla ner priset, väger 100 kg så det är viktigare med stryktåligt än minimal vikt.

Vad tror ni är landsvägsracer med kolfiberram och skivbromsar ett vettigt val?

Bilagor

• CS1.jpg
    CS1.jpg
    146.8 KB · Besök: 20
  • CS2.jpg
    CS2.jpg
    59.5 KB · Besök: 22
Senast ändrad:
För landsväg hade jag skippat skivbroms, har för mig att hjulen blir tyngre då ekrarna måste ta upp bromseffekten. Sedan att hålla på med olja och slabba på en lvghoj som verkligen inte behöver skivbroms...hade jag byggt en ny racer idag hade jag skippat skivor, men på cross, ja då hade jag kört på det.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp