Canyon cyklar

R!chard

Medlem
Canyon cyklar
Är det någon som har bra eller dåliga erfarenheter av canyon mtb i stort?
Jag håller just nu på att bestämma mig för om jag ska köpa en Canyon, Grand Canyon AL SLX 9.9 2014 års modell. Priset vet jag inte heller om det är skäligt.
Jättetacksam för lite vägledning!

Canyon cyklar
R!chard skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det någon som har bra eller dåliga
> erfarenheter av canyon mtb i stort?
> Jag håller just nu på att bestämma mig för om
> jag ska köpa en Canyon, Grand Canyon AL SLX 9.9
> 2014 års modell. Priset vet jag inte heller om
> det är skäligt.
> Jättetacksam för lite vägledning!

Kolla rambrottstråden och sök lite. Diskuterats väldigt mycket på sistone. Främst kanske hur de hanterar garantier. Spridda skurar.

Canyon cyklar
http://happymtb.org/forum/read.php/1/2758613/2758783#msg-2758783

Men då ska jag tillägga att Jonas och Stefan på kundservicen alltid har haft ett kanonbemötande och jag har aldrig lagt på luren grinig. Besviken, men inte arg. Sen om jag har haft några problem med delar såsom växelöron, trasiga o-ringar eller annat så har dom snabbt sett till att ordna det utan knussler. Vad gäller den nya ramen som ska skickas så finns det väl en del att önska...

..men dom erbjöd sig i alla fall att montera den, vilket jag bestämt tackade nej till. Så kan du inte skruva så är det inget problem i sig.

Senast ändrad:
Canyon cyklar
Är väldigt nöjd med min Grand Canyon AL 6.9. Hade ett litet problem med framhjulet (Mavic) som slog sig utan någon direkt påverkan (cyklade på plan asfalt). Troligen ekerspänningen eller så som missats på från Mavics sida.

Löstes utan problem. Fick välja mellan att de tog tillbaka hjulet och riktade det eller lämna till godtycklig LBS och få dem att fixa det och bli ersatt för utläggen. Jag valde det senare alternativet.

Canyon cyklar
Detta jag tittar på är som sagt en begagnad (2014 modell) så garantierna vet jag inte, mer än 2 års normal garanti..
Sen är det heller inte aktuellt med den nya ramen antar jag eftersom det är en snart två år gammal cykel?!
Men det är väl ingen märkvärdig cykel att skruva på själv heller. Eller är det en massa konstiga lösningar med fästen och övrigt?
I och med att drivlinan är en komplett xt-grupp så skiljer ju inte den nått mer.. Eller?

Och, ja, inmatningssystemet på telefon ville särskriva, tyvärr :) såg det nu också :)

Canyon cyklar
Vad är det tänkta priset och hur ser slitaget ut?

Tänk två års cykling och vad det innebär;
Dags för nya vajrar 200-300:-
Kassett + kedja 600-800:-
Nya däck 900:-
Gaffelservice 300-1000kr

Ingår pedaler? Hur ser framdreven ut? Är alla lager i hjul, vevlager och styrlager okej?

Det blir snabbt dyrt när priset redan känns sådär.

Canyon cyklar
så jävla bra. helnöjd. Jag bombar på fjällstigar, bor i Lofsdalen, Finns bara bördiga stigar, förutom bikeparken men den är rätt tråkig & förresten rätt stenig den med :D
Min Spectral EX har gått som en jävla idiot, bam bam bam!!! iInget trasigt än. bam bam bam! man kommer ner skitglad. Känns rätt konstigt att inget pajar som man smäller i stenar m.m.
Smidig hoj, hållbar hoj. RCT3 Pike och CC DB Inline är bra dämpare. Roam 50 bra AM/XC hjul som tål min röjarstil på vassa Jämtländska stenar. Köp om du är en rocknroll man som kör lite smutt men fort men gör vissa misstag, det tål den, den hjälper dig. Grym hoj! Fan ska jag med en 60000kronors hoj när jag kan köpa en vanlig tråkig asbra Canyon för drygt 30k kr?.
Kanske inget koolt märke, men ovanliga märken börjar bli så vanliga så dom e tråkiga, snart mer cred att köra omkring på en Canyon för fan. :D

Tillbaka
Topp