Canyon el Scott?

MarieboMTB

Ny medlem
Canyon el Scott?
Hej! Tacksam för lite tips och idéer inför nyköp av cykel..?

Väljer mellan Scott Spark 900rc team(CF) eller Canyon Lux CF 8.0

SRAM på scott och Schimano XT på canyon

Har just nu en scale 910, aldrig cyklat canyon innan men verkar som man får lite mer för pengarna?
Tänkt och cykla 6mils lopp och ev Vasan men kör även mycket korta tekniska banor i övrigt, värt och montera dropper-post?

Canyon el Scott?
Skulle inte köpt nuvarande Lux:en iaf, gammal ram & nya testkörs ute i det vilda redan & lanseras snart, så surt att köpa en riktigt gammal ram när nya ramen bara precis runt knuten

Canyon el Scott?
JesperA sa:
Skulle inte köpt nuvarande Lux:en iaf, gammal ram & nya testkörs ute i det vilda redan & lanseras snart, så surt att köpa en riktigt gammal ram när nya ramen bara precis runt knuten

+1. Även att lux inte verkar ha ett solklart rykte om sig att hålla. Tycker man läser en del om spruckna då o då.

Canyon el Scott?
MarieboMTB sa:
Terogotas
Det är bara dessa jag fastnat för just nu, öppen för andra förslag i 40k klassen? bara det är heldämpat och gärna CF

CF?
Skriv kolfiber eller kanske KF då;)

Trek, Scott, giant, specialized har en cykel i sitt program som är bra och motsvarar de du frågat om. Luxen skulle jag skippa.

Canyon el Scott?
Lars.E sa:
NickPick sa:
CF?

Nog känns CF som en mer använd förkortning än KF i min skalle iallafall.
Kolfiber är ok att skriva om man vill vara svensk ut i fingerspetsarna, men jag skriver hellre coolfiber :)

Jag förstår dig. Men svengelska förkortningar blir konstigt, som när dom kallas "karbååån" . Coolfiber är coolt! ?

Canyon el Scott?
NickPick sa:
Lars.E sa:
NickPick sa:
CF?

Nog känns CF som en mer använd förkortning än KF i min skalle iallafall.
Kolfiber är ok att skriva om man vill vara svensk ut i fingerspetsarna, men jag skriver hellre coolfiber :)

Jag förstår dig. Men svengelska förkortningar blir konstigt, som när dom kallas "karbååån" . Coolfiber är coolt! ?

Konstigt att så många internationella cykelmärken använder sig av den svengelska förkortningen CF på sina karbån-frames :)

Tillbaka
Topp