Canyon eller Radon, Vilken skall jag köpa!

Skippa skärmarna. Hyfsade priser i Canyon shoppen och bra grejor. Håller med Bonf om glasögon, nödvändigt särskilt detta knott-år...

Men varför inte provcykla lite cyklar först? En bra lbs kan hjälpa dig. Och hjälpa dig med rätt storlek/inställning. Shoppa från tysken är helt ok men det är alltid bättre att veta vad man vill ha innan!

Tack för råden. Det blir nog glasögon! Nån som har tips på modell?
Har prov cyklat Scott scale och trek caliber 8, 9 + superfly 9.6 gillade alla cyklar men super 9.6 kändes ju trevligast.

Kanske inte pendlarskärmar, men en sån där liten lapp som skonar innerbenen från lera, sand och stenar tycker jag gott att man kan köpa. Och kanske en Ass Saver. Om man inte gillar grus i skåran. :)

Det är klart att skärmar kan vara bra, men för mig känns det som någonting som kommer fastna i grenar, skramla och ändå inte ha fullgod funktion för att hålla kläder och cykel rena. Allt beror givetvis på hur du cyklar.

glasögon köps med fördel så billigt som möjligt så gör det inte så ont när du tappar dem :-) jag är nöjd med mina genomskinliga från biltema och solisar från "macken"!

Senast ändrad:
Tänkte återkoppla i tråden och tacka för alla tips o råd! Nu har jag beställt en Al 6.9 som förhoppningsvis kommer snart :-)

Hej kära mtb kamrater! Jag ville bara återkoppla och meddela att det blev en Grand canyon Al 6.9 som jag är galet nöjd med ?

Här har vi skönheten!

Bilagor

• DSC_0130.JPG
    DSC_0130.JPG
    111 KB · Besök: 33
Tillbaka
Topp