Canyon kvalitet?

Ullkofta

Ny medlem
Canyon kvalitet?
Jag sitter o kikar på cyklar från Canyon. Har läst lite trådar om servicen, hur de skickar cyklarna och strul med tider o.s.v, men min fråga handlar inte om detta utan om vilken kvalitet själva cykeln håller. Ni som har erfarenhet, framförallt av deras HT kolfiberramar, är det en bra cykel?
Hållbarhet? Vridstyvhet? Känsla?

Canyon kvalitet?
Har beställt två cyklar därifrån.
En lvg och en xc fs. Dock ingen kolfiberram så det kan jag inte uttala mig om.

Båda cyklarna tog cirka 10 veckor från det att jag beställde dem tills de stod hemma på uppfarten.

Aldrig haft några problem med deras kundservice även om de är rätt sega på att svara på mejl.

Själva cyklarna är jag riktigt nöjd med, fina komponenter och de känns kvicka och styva.

Canyon kvalitet?
Jeg har en Canyon FRX 9.0. Byggekvaliteten er meget bra. Det er pene svetsar,og rammen er veldig vridningstiv. Det som er dårligt på min hvite FRX er lakken. Lakken er tynn og flassar litt for lett av. Når det gjelder Nerve serien så har jo også de rammene kommet godt ut i test. Vridningstive og fine med et hjuloppheng som fungerer godt.

Jeg er mycket nøyd med min FRX

Canyon kvalitet?
Jag är nu inne på min sjätte Canyon karbonram. Kör både LUX MR mountainbike och Ultimate CF landsvägshoj, och har tidigare kört deras Ultimate CF hardtail. Jag är helnöjd med Canyons kvalitet på allt från själva ramen till hopmontering. Väldigt bra komponenter som samarbetar fint. Sedan gillar jag även deras omtanke i detaljerna så som att de sätter på skyddsfilm på ramen där kablar löper, plus att de dessutom även sätter på gummiskydd på själva kabeln för att skydda även denna. Cyklarna är styva, kvicka, lätta och trevliga att köra.

Canyon kvalitet?
Min Torque -06 håller fortfarande ihop bra efter mååånga mils skogsmisshandel. Får man bara hem den med hel bakväxel och i tid tror jag du har många års tyskt kvalitetscyklande framför dig. Det är bra och styva cyklar enligt mig. Nu rör det inte ditt önskemål med de nya heldämpade hojjarna är bättre än den första generationens (min). :)

Canyon kvalitet?
Har en räser (ultimate AL) som jag är vrålnöjd med. Gjort en rejäl vurpa som den klarade finfint. Jag är nog den enda som inte har haft problem med leveranstider osv, fick hojjen efter ca 4 veckor. Har beställt extra växelöra efter de fick en kyss vid transport, tog 3 veckor. Har inte ens behövt justera växlar, satt som en smäck direkt vid leverans.

Canyon kvalitet?
Risken att få en sen leverans är nog störst om man beställer den här tiden på året eftersom det är nu "alla" beställer. De som fått sin i tid kanske beställt höst/vinter?

Edit: fel orden ordning på blev

Senast redigerad av en moderator:
Canyon kvalitet?
Beställde min roadlite 4.0 i mitten av april förra året och hade den en bit in i maj, var inte expressbike. Själva cykeln är jag jättenöjd med. Har iofs inte mycket annat att jämföra med.

Senast redigerad av en moderator:
Canyon kvalitet?
Om man vågar tro de tyska tidningarna är det väl inget cykelmärke idag som levererar högre kvalitét än Canyon. Men att tyskar är duktiga på kvalitét kanske inte kommer som någon överraskning...

Tillbaka
Topp