Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
marr sa:Med tanke på hur många som går av. Så skulle jag inte råda någon att köpa en beggad och då helt vara utan garantier osv.
Lentor sa:marr sa:Med tanke på hur många som går av. Så skulle jag inte råda någon att köpa en beggad och då helt vara utan garantier osv.
Oj är det så illa? Är det just den modellen?
marr sa:Lentor sa:marr sa:Med tanke på hur många som går av. Så skulle jag inte råda någon att köpa en beggad och då helt vara utan garantier osv.
Oj är det så illa? Är det just den modellen?
Kolla rambrottstråden, en heeel del spectrals där.
rix sa:Tror du får ta det med en nypa salt, det är också en väldigt vanlig cykel. Jag har iaf inte haft några problem alls med ramen på min spectral.
marr sa:rix sa:Tror du får ta det med en nypa salt, det är också en väldigt vanlig cykel. Jag har iaf inte haft några problem alls med ramen på min spectral.
Ja, fast köpa en ram, känd för att gå av, begagnad. Det är aldrig en bra idé.
Det tror jag. Oavsett vad så måste en begagnad SpräcktAl från 2015 anses vara ett högriskköp.rix sa:marr sa:rix sa:Tror du får ta det med en nypa salt, det är också en väldigt vanlig cykel. Jag har iaf inte haft några problem alls med ramen på min spectral.
Sök på valfri tillverkare + frame + crack så får du upp massor. Tror inte Canyon har speciellt mkt mer problem än andra.
rix sa:marr sa:rix sa:Tror du får ta det med en nypa salt, det är också en väldigt vanlig cykel. Jag har iaf inte haft några problem alls med ramen på min spectral.
Sök på valfri tillverkare + frame + crack så får du upp massor. Tror inte Canyon har speciellt mkt mer problem än andra.
marr sa:Jag har fyra bekanta med spectral, alla har gått av, på samma ställe. Så ser det inte ut på någon annan ram i bekantskapskretsen.
Så jo, de har mer problem än andra. Även om din råkar vara hel.
Pastor Hannes sa:marr sa:Jag har fyra bekanta med spectral, alla har gått av, på samma ställe. Så ser det inte ut på någon annan ram i bekantskapskretsen.
Så jo, de har mer problem än andra. Även om din råkar vara hel.
Du råkar inte veta om det är den senaste modellen och i så fall om den är från senaste året då Canyon påstår sig fixat problemet.
(Jag har ännu inte helt släppt tanken på att skaffa en ny Spectral.)
marr sa:Den nya har väll också haft sina problem? Var det inte på den de tillochemd gjorde en offentlig recall liknande grej?
Pastor Hannes sa:marr sa:Den nya har väll också haft sina problem? Var det inte på den de tillochemd gjorde en offentlig recall liknande grej?
Jo den senaste modellen hade stora problem första året. Recallen gällde väl bara några cyklar och i USA om jag fattat rätt. Canyon hävdar att de fixat. Och det vore väl inte orimligt att de skulle göra det då det inte vore svårt att biffa upp det utsatta stället.
Jag har inte hittat så mycket info om rambrott senaste året så jag var lite nyfiken på om det var Spectral från senaste året som spruckit.
Jag har bara två cyklar på min shortlist. Canyon Spectral och Trek Remedy. Treken är ca 7 000 SEK dyrare, därför har jag inte avfärdat spectralen...
marr sa:Det som får mig att tveka är. Trots alla felen på den gamla hojjen. Så släpper de en helt ny ram, med i princip samma problem igen. Om inte värre. Jag har inget förtroende.
Men jag kör också tunga alu-ramar istället. Fast nu har ju Jofa eventuellt dödat en orange också, så bara nukeproofen kvar man kan lita på :p
marr sa:Pastor Hannes sa:marr sa:Den nya har väll också haft sina problem? Var det inte på den de tillochemd gjorde en offentlig recall liknande grej?
Jo den senaste modellen hade stora problem första året. Recallen gällde väl bara några cyklar och i USA om jag fattat rätt. Canyon hävdar att de fixat. Och det vore väl inte orimligt att de skulle göra det då det inte vore svårt att biffa upp det utsatta stället.
Jag har inte hittat så mycket info om rambrott senaste året så jag var lite nyfiken på om det var Spectral från senaste året som spruckit.
Jag har bara två cyklar på min shortlist. Canyon Spectral och Trek Remedy. Treken är ca 7 000 SEK dyrare, därför har jag inte avfärdat spectralen...
Det som får mig att tveka är. Trots alla felen på den gamla hojjen. Så släpper de en helt ny ram, med i princip samma problem igen. Om inte värre. Jag har inget förtroende.
Men jag kör också tunga alu-ramar istället. Fast nu har ju Jofa eventuellt dödat en orange också, så bara nukeproofen kvar man kan lita på :p
rix sa:marr sa:Pastor Hannes sa:marr sa:Den nya har väll också haft sina problem? Var det inte på den de tillochemd gjorde en offentlig recall liknande grej?
Det som får mig att tveka är. Trots alla felen på den gamla hojjen. Så släpper de en helt ny ram, med i princip samma problem igen. Om inte värre. Jag har inget förtroende.
Hmm just Orange är väl inte direkt kända för att hålla så bra?
https://singletrackworld.com/forum/topic/anyone-else-cracked-their-orange/
Är det därför du säljer din? :)rix sa:Tror du får ta det med en nypa salt, det är också en väldigt vanlig cykel. Jag har iaf inte haft några problem alls med ramen på min spectral.
unsuspected sa:Är det därför du säljer din? :)rix sa:Tror du får ta det med en nypa salt, det är också en väldigt vanlig cykel. Jag har iaf inte haft några problem alls med ramen på min spectral.
rix sa:unsuspected sa:Är det därför du säljer din? :)rix sa:Tror du får ta det med en nypa salt, det är också en väldigt vanlig cykel. Jag har iaf inte haft några problem alls med ramen på min spectral.
Nej, men har haft den sen den var ny (2016) och är sugen på att prova något nytt!
marr sa:rix sa:unsuspected sa:Är det därför du säljer din? :)rix sa:Tror du får ta det med en nypa salt, det är också en väldigt vanlig cykel. Jag har iaf inte haft några problem alls med ramen på min spectral.
Nej, men har haft den sen den var ny (2016) och är sugen på att prova något nytt!
Klart viktigt att hålla flaggan högt i denna tråden.
rix sa:marr sa:rix sa:unsuspected sa:Är det därför du säljer din? :)rix sa:Tror du får ta det med en nypa salt, det är också en väldigt vanlig cykel. Jag har iaf inte haft några problem alls med ramen på min spectral.
Klart viktigt att hålla flaggan högt i denna tråden.
Eller iaf visa på att det finns sådana som inte har drabbats av ett visst fel och bidra med en mer nyanserad bild.
Pastor Hannes sa:Jo det är det som får mig att tveka också. Canyon har haft problemet på flera modeller och det kan inte vara raketforskning att hållfastighets- och utmattningsräkna på det där. Om de inte kan borde de ju i alla fall överdimensionera de ställen som alltid spricker...
Men fruktansvärt prisvärda är de cyklar från Canyon som håller. Jag kan inte riktigt komma ifrån det.
Raggamuffin sa:Pastor Hannes sa:Jo det är det som får mig att tveka också. Canyon har haft problemet på flera modeller och det kan inte vara raketforskning att hållfastighets- och utmattningsräkna på det där. Om de inte kan borde de ju i alla fall överdimensionera de ställen som alltid spricker...
Men fruktansvärt prisvärda är de cyklar från Canyon som håller. Jag kan inte riktigt komma ifrån det.
Lågt pris möjligtvis, men prisvärda är de väl inte om de spricker?
Lentor sa:Jag får ge upp tanken på en spectral. Hur verkar en giant trance 3 med årsmodell -17 istället då?