Canyon Stoic 4, vad säger ni som provat?

Hej!

Jag är sugen på att beställa en Stoic 4 när den blir beställningsbar…. Vad säger ni som cyklat på denna eller kanske rent av äger en? Min cykling är ffa på skogbilsvägar, enklare/mediumsvåra stigar samt en och annan skoterled (sommartid inte i snön) där vissa blöta myrpartier skall forceras. Har i dagläget en Canyon nerve men vill nu ha en hardtail. Vettiga alternativ i samma kategori specialized fuse? Trek roscue?
Tack på förhand för er input!

Ja, roscoe 7 eller uppåt. 6an har gamla geo.
Mycket cykel för enkla stigar men man kan ju anpassa däcken i alla fall.

Marin bobcat om 27.5 är ok. GT zaskar

Har en, gillar den skarpt.
160D6BD4-01E1-480A-817F-F931A79FA1D3.jpeg

Låter bra! Till vilken typ av cykling använder du den? Skulle du klassa den som hyfsat allround?
Den trivs bäst i stökigare spår skulle jag säga, väldigt stabil, åtminstone jämfört med den gamla xc hojen jag hade tidigare, har även kört en del lättare xc spår med den också, väldigt rolig där också , även om den inte kan beskrivas som kvick och alert ?. Kör en hel del transporter på asfalt och grusväg också, går bekvämt och bra men Magic Mary/ Hans Dampf kombon är ju inte det mest lättrullade ?, utväxlingen är ganska låg också, hamnar ofta på minsta drevet ?.

Den trivs bäst i stökigare spår skulle jag säga, väldigt stabil, åtminstone jämfört med den gamla xc hojen jag hade tidigare, har även kört en del lättare xc spår med den också, väldigt rolig där också , även om den inte kan beskrivas som kvick och alert ?. Kör en hel del transporter på asfalt och grusväg också, går bekvämt och bra men Magic Mary/ Hans Dampf kombon är ju inte det mest lättrullade ?, utväxlingen är ganska låg också, hamnar ofta på minsta drevet ?.
Tack för en bra beskrivning! Låter ju helt klart som en vettig kandidat.

Skakar liv i denna tråd igen. Eftersom Stoic 4 inte går att få tag i för tillfället så behöver jag förslag på bra alternativ. Är nu mest inne på Roscoe 8. Hur är grand Canyon 8/9, är geometrin hopplöst daterad? Andra vettiga alternativ?

Roscoe 7-8 är ett alternativ. Grand canyon är en annan grej.

Fuse specialized kanske kan vara ett annat. Mb31, GT zaskar , marin san Quentin

Mb31 verkar vara ett bra alternativ, verkar dock inte vara lätt att hitta en. Min första MTB var en GT Tequesta? kanske dax att återgå till mitt ursprung… går den att köpa online? tror inte att min lokala ÅF har GT.

Finns två varianter den billigare på kraftig rea men bara små storlekar kvar. Medium finns på den billigare.
Finns butik i stockholm. Vet inte om det finns fler som säljer GT men det är möjligt

Tillbaka
Topp