2-barnspappan
Ny medlem
Canyon up my...
Som jag sagt i tidigare trådar under pseudonymen "F8" så förklarar jag här mitt hat till Canyon, företagsmässigt sett.
Jag köpte i våras en F8 ram och byggde upp den med en Chorusgrupp och Neutronhjul. Fylld av förväntan som de flesta vid ett nytt inköp monterade jag ihop cykeln en sen natt. Under första provturen märker jag ett skrapande ljud och vänder hem. Jag tror inte att det är sant när jag ser att navet har skrapat i dropoutsen på framgaffeln (Smolik Race SL)! Efter att jag kliat mig i skallen ett bra tag tar jag lite bilder och skickar till Canyon och beskriver problemet, får jag som svar att han som svarade inte kunde ta några beslut i frågan, detta var i maj.
Inget händer på några veckor så jag skickar ytterligare ett mail och då kommer ett svar som lyder enligt följer
Citat:
"We did not test the Smolik Race SL Fork with the Campagnolo Hyperon Ultra
LRS. We can give a release only for the impellers blocked in our
complete bicycles.
The problem comes not from the fork but from very large camp covers of
the hub. The manufacturer of the impellers could help you much for this
problem.
So far, so bad...
Der Austausch von Nachrichten via E-mail ist unverbindlich.
Rechtsgeschäftliche Erklärungen dürfen über dieses Medium nicht
ausgetauscht
werden. Die Informationen in dieser E-mail sind vertraulich und
ausschließlich für den oder die Adressaten bestimmt und nicht zur
Veröffentlichung freigegeben. Der Empfänger dieser E-mail, der nicht
Adressat oder einer seiner Mitarbeiter ist, darf den Inhalt nicht
verwenden,
weitergeben oder reproduzieren."
Slutcitat
Efter ytterligare mail som inte besvarats och telefonsamtal som avvisats har jag därför bestämt mig för att hata Canyon resten av mit liv...
Kanske inte men jag tycker det är så jävla oseriöst att inte ta åt sig problemet och erjuda sig att lösa det, antingen genom att skicka ett par hjul som går att använda ihop med gaffeln. Det minsta man kan begära är ju att de tar tillbaka ramen och ger pengarna tillbaka, men inte...
De har ju trots allt en brist på gaffeln, Smolik Race SL (Samma som på F10).
Det är bra att beklaga Unibet som inte får den fina möjligheten att köra på Bora Ultra och Hyperon Ultra eftersom de har samma nav som det är på mina hjul.
Jag köpte i våras en F8 ram och byggde upp den med en Chorusgrupp och Neutronhjul. Fylld av förväntan som de flesta vid ett nytt inköp monterade jag ihop cykeln en sen natt. Under första provturen märker jag ett skrapande ljud och vänder hem. Jag tror inte att det är sant när jag ser att navet har skrapat i dropoutsen på framgaffeln (Smolik Race SL)! Efter att jag kliat mig i skallen ett bra tag tar jag lite bilder och skickar till Canyon och beskriver problemet, får jag som svar att han som svarade inte kunde ta några beslut i frågan, detta var i maj.
Inget händer på några veckor så jag skickar ytterligare ett mail och då kommer ett svar som lyder enligt följer
Citat:
"We did not test the Smolik Race SL Fork with the Campagnolo Hyperon Ultra
LRS. We can give a release only for the impellers blocked in our
complete bicycles.
The problem comes not from the fork but from very large camp covers of
the hub. The manufacturer of the impellers could help you much for this
problem.
So far, so bad...
Der Austausch von Nachrichten via E-mail ist unverbindlich.
Rechtsgeschäftliche Erklärungen dürfen über dieses Medium nicht
ausgetauscht
werden. Die Informationen in dieser E-mail sind vertraulich und
ausschließlich für den oder die Adressaten bestimmt und nicht zur
Veröffentlichung freigegeben. Der Empfänger dieser E-mail, der nicht
Adressat oder einer seiner Mitarbeiter ist, darf den Inhalt nicht
verwenden,
weitergeben oder reproduzieren."
Slutcitat
Efter ytterligare mail som inte besvarats och telefonsamtal som avvisats har jag därför bestämt mig för att hata Canyon resten av mit liv...
Kanske inte men jag tycker det är så jävla oseriöst att inte ta åt sig problemet och erjuda sig att lösa det, antingen genom att skicka ett par hjul som går att använda ihop med gaffeln. Det minsta man kan begära är ju att de tar tillbaka ramen och ger pengarna tillbaka, men inte...
De har ju trots allt en brist på gaffeln, Smolik Race SL (Samma som på F10).
Det är bra att beklaga Unibet som inte får den fina möjligheten att köra på Bora Ultra och Hyperon Ultra eftersom de har samma nav som det är på mina hjul.