Canyon up my...

Canyon up my...
Canyon bjöd mig på en X.0:a när X.9:an som var monterad vid leverans visade sig vara trasig. Det tycker jag var sjysst. Snel Hest.

Canyon up my...
Oskar skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tror fanimej det kan bli en Canyon till mig i
> vår. Trots att den nya loggan ser så konstig ut.

Stör du dig inte på den nya designen och väljer bort vissa campahjul kommer du att göra ett bra köp.
F8 och F10 är trevliga saker, åkmässigt sett.

Canyon up my...
kjena!

kan bara meddela att det inte fungerar med gammla Mavic cosmos heller, vet inte hur det är med carbone men det funkar inte med alu modellen varje fall, klart en miss av Duskarna enligt mig.

Canyon up my...
jUMPER skrev:
-------------------------------------------------------
> kjena!
>
> kan bara meddela att det inte fungerar med gammla
> Mavic cosmos heller, vet inte hur det är med
> carbone men det funkar inte med alu modellen varje
> fall, klart en miss av Duskarna enligt mig.

Smolik Race SL fungerar bra med Cosmic Carbone SL -06 i alla fall, den kombon har jag kört med hela sommaren.

Canyon up my...
"rback..Oroa dig inte, jag cyklar campa hjul på min soloist med wolf gaffel, zonda hjul är det. Fungerar."

Låter bra. Zonda har varit ett tänkbart alternativ ifall jag utrustar cykeln med Campa nu under vintern. Har nyss avyttrat Gamla Dura Ace-gruppen och står i valet och kvalet mellan Sram och Campa.
Ett krux är att mina Zipp har shimano-frihjul och nytt borde således beställas om man besluter sig för italienskt. En utgift det också.
Sram funkar ju med Shimano.

Zonda för vardagskörning och Zipp för lopp.

//Robert

Canyon up my...
> Skall jag fråga:
> "Är det ok att cykla i Dalsland?
> "Går det att montera en Arione trots att ni inte
> säljer den OEM?"

Första frågan är inte relevant.
Andra frågan hade de nog diskuterat med dig.

> Ja, ja...
> - Säg grattis, jag har namnsdag... -

Grattis! (även om det var igår)

Canyon up my...
Ja, zondan har inte gett mig trassel förutom när en inkompetent cykelmeck skulle fixa det och sen gick det helt åt helvete när jag skulle ut på nästa runda. De hade lyckats sabba dishen på hjulet. Det tog i "chainstayen" precis vid vevlagret, så där blev jag av med färg på ramen men det syns ju inte. :)

Har funderat på topolino hjul, men läst för mycket trassel för att göra det.
Cervelon gör sig så bra med aerohjul på om man nu får säga det. :)

Släng på campa, jag ska försöka berätta varför. Cervelo är ju ingenjörsporr, men också intellektuellporr, campa är ju först intellektuellporr men på senare år också blivit ingenjörsporr, de matchar så bra så att det är sjukt.

Tror att jag sett folk som blandat campa och shimano kassetter lite hur som helst och det har fungerat, så du kanske kan köra med campa växlar och shimano kasset, tror jag läst någonstans att det fungerar.

Canyon up my...
Man får inte (även om det skulle gå) blanda Campa med nnnnååååååågot annat - speciellt inte Shimano.
Campagnolo skall vara rent och obesudlat.

Canyon up my...
Fulcrum är OK.
Så måste jag acceptera Zipp också - eftersom jag har sådana och verkligen också vill ha sådana.
Dessutom är Cervélo och Zipp en lagstadgad kombination.

Canyon up my...
Cicli_AmorediStrada_GB_1.jpg

En blandning som jag tycker är lyckad annars. Enda som är reglagen. Men så fin den är. (:

Edit: Lagade img-taggen / jomper

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp