Capital Enduro Series Väsby 2024

purre

Aktiv medlem
Nu har jag bestämt mig för och köra sista racet i Capital Enduro Series, för att känna efter inför nästa säsong.
Söker lite matnyttig information, så som förberedelser, träning inför, punka sats eller hel verktygslåda, osv,osv.

Någon som kört Väsby tidigare och kan delge hur tekniskt det är? Kommer köra på en MB31 Discovery, eller gör jag bort mig redan där?

//Purre

Nu har jag bestämt mig för och köra sista racet i Capital Enduro Series, för att känna efter inför nästa säsong.
Söker lite matnyttig information, så som förberedelser, träning inför, punka sats eller hel verktygslåda, osv,osv.

Någon som kört Väsby tidigare och kan delge hur tekniskt det är? Kommer köra på en MB31 Discovery, eller gör jag bort mig redan där?

//Purre
Det är det mest flowiga stället i hela serien, inga konstigheter med din hoj där.

Cyklar du mycket enduro redan så behövs väll ingen direkt träning . det viktigaste skulle jag säga är att äta och dricka ordenligt under tävlingen. Behöver inte vara dyra bars utan bara någon energi som tex en liten påse nappar . Försök och äta något varje timme.

Angående verktyg så brukar jag personligen bara ha med mig inseksnyckelsats , pump och gaffelpump på tävling och dey brukar räcka.

Just det jag inte gör. Kanske var otydlig, men det är första gången jag tänkte prova och förhoppningsvis få blodad tand ock köra fler nästa säsong.
Bra platt här men lägga in lite intervaller kanske.

Just det jag inte gör. Kanske var otydlig, men det är första gången jag tänkte prova och förhoppningsvis få blodad tand ock köra fler nästa säsong.
Bra platt här men lägga in lite intervaller kanske.

Äsh det är bara o köra . Ja intervaller och tröskelpass kan vara bra då det finns sträckor man behöver trampa lite på.

Tillbaka
Topp