Carbon racer bygge
Hej på er alla glada cyklister!
Jag har nu kört 1½ säsong på min Focus Variado Expert som blev instegshojen in i cykelvärlden och detta har varit en fantastisk tid med både skratt och pina. Nu är jag helt såld och har under vinter fixat och trixat för att få ihop mitt carbon-racer bygge under vintern och nu är det nästintill klart! Vart lite struligt med bilderna hoppas de duger.
Här är min Focus Variado Expert som jag varit mycket nöjd med som nybörjarcykel
Nya carbon-ramen står och vägs in
Gamla gaffeln
Carbon gaffeln
Shimano 105 framväxel - nya ramen krävde 34,9mm klämma så det blev uppgradering till dura-ace framväxel
FSA SLK-Light MegaExo med Ultegra pedaler
Flaskhållare
Shimano 105 bromsar ganska tunga
Shimano 105 bakväxel
Specialized Avatar sadel
Då de gamla hjulen vägde strax under 2k så har jag funderat länge på nya hjul och nu är paketet äntligen hemma och jag är grymt nöjd utan att ens ha monterat - håll till godo!
Det var allt för nu, fler bilder kommer på hela cykeln!
Jag har nu kört 1½ säsong på min Focus Variado Expert som blev instegshojen in i cykelvärlden och detta har varit en fantastisk tid med både skratt och pina. Nu är jag helt såld och har under vinter fixat och trixat för att få ihop mitt carbon-racer bygge under vintern och nu är det nästintill klart! Vart lite struligt med bilderna hoppas de duger.
Här är min Focus Variado Expert som jag varit mycket nöjd med som nybörjarcykel
Nya carbon-ramen står och vägs in
Gamla gaffeln
Carbon gaffeln
Shimano 105 framväxel - nya ramen krävde 34,9mm klämma så det blev uppgradering till dura-ace framväxel
FSA SLK-Light MegaExo med Ultegra pedaler
Flaskhållare
Shimano 105 bromsar ganska tunga
Shimano 105 bakväxel
Specialized Avatar sadel
Då de gamla hjulen vägde strax under 2k så har jag funderat länge på nya hjul och nu är paketet äntligen hemma och jag är grymt nöjd utan att ens ha monterat - håll till godo!
Det var allt för nu, fler bilder kommer på hela cykeln!
Senast redigerad av en moderator: