Carbon-racer - mest prisvärda "Instegs"-modeller?

andematt

Ny medlem
Jag är sjukt sugen på en ny racer. Ett obotligt habegär som det ser ut som nu, men man vet ju aldrig...

Funderar på vilken av de olika tillverkarnas instegsmodeller som kan tänkas vara den mest prisvärda att köpa inom EU och var?

Battaglin C11?
Scott CR1?
Cube Agree GTC?
Viper Verbier?
Giant?
Merida?
Specialized?
Mfl mfl..

Beror på hur bra du är på att hitta rea-priser. Höst reorna drar igång snart och där kan det bli riktigt billigt med lite tur.
Jejames, wiggle med flera har ibland riktiga fynd..

DrEnglund skrev:
-------------------------------------------------------
> Denna är knappast instegsmodell men dealen verkar
> väldigt bra om du har möjlighet att vänta
> några veckor på leverans.
>
> http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/CBPXSLPR/sl-pr
> o-carbon-sram-red
>
> Snygg carbonram med SRAM RED för under 13000.
>
> Värt att kolla upp.
>
> ;~}

Löjligt prisvärd på pappret.. Synd de inte har en tokminibudgetvariant med 105.

Frolicc skrev:
> Klart du skall köpa en racer!!!
>
> Bara att slå till!
Njae Frolicc. Jag är sugen. Jag har ju "Rosalita" som fungerar till det den används för idag. Det är några viktigare frågetecken som måste rätas ut först bara tyvärr.

Onyx skrev:
> Ribble Evo Pro Carbon

Helt klart intressant alternativ.. Svårt att vara säker på storlek utan provkörning bara..
Scott CR1 är snygg och erkänt bra. Battaglin finns ju här i stan (054) vilket gör service och garantifrågor till en bagatell att hantera jmf nån obskyr webshop utomlands...

Planet X brukar ju ha superbilliga klipp på deras ProCarbon SL - byggde ihop en sådan till min fru och ramen är lätt och fin!

Många räsers som är i "instegs-segmentet" eller strax över har FSA-vev, är det bättre eller sämre än shimanos vevar?

Alu känns inte lika sexigt på min önskelista. Ska det va så ska det va lixom.

Bra fråga RN!
FSA Gossamer mot Shimano 105 eller campa Veloce eller Sram Rival - märker man egentligen nån större skillnad på hobbynivå mellan olika vevpartier?

Tack för den här tråden

Väntade inte tills rean på Canyon utan slog till på en Planet X med SRAM Red till ett hyggligt pris. Landade under 15k med lite kläder också. Tycker jag fyndat, men vem vet? Lite gris i säck kanske...men va fan. Den går väl framåt......

Lyxade till det lite med Ultra Light CNC Brake Calipers och lite bättre däck Conti GranPrix....

Uploaded with ImageShack.us

Tillbaka
Topp