Carbon ramar från Taiwan!
Hej igen!
För att presentera nya läsare om mitt "projekt" så kommer här lite information.
Jag har som skolprojekt/fritidsprojekt funderat på att ta hem ramar/delar från taiwan.
Efter mkt letande har jag funnit flera olika intressanta märken.
När jag satt här inne på forumet och läste så tråden om Pedalforce ramarna, och insåg att det var exakt den ramen som tidigare funderat på att beställa från ett av företagen.
De ramarna har fått bra kritik från många olika håll, därför tänkte jag kolla om någon annan å happy var intresserad av att beställa tillsammans med mig.
Då priset för en ram+gaffel skulle bli betydligt lägre än att tex beställa från pedalforce
Företaget har även andra intressanta ramar. Kolla gärna in www.arixworld.com.tw
Lite mer information av den ramen jag speciellt fastnade för:
700c carbon racing frame
3k monocoque
Headset: TH-No.8C.OD 46MM
Seat post: 31,6MM
Size: 51,54,56,58,61cm (C-T)
Weight: For size 56 1075g +/- 40 g
Pris: ca 310$ + frakt
Geometrierna kommer också förhoppnings vis imorgon (fredag)
Jag har även kollat på en gaffel till den: och då fastnade jag för http://www.arixworld.com.tw/products/products_show.php?pid=198&cid=67
Priset för de olika gafflarna vet jag inte just nu, väntar på svar om det.Men räkna med runt 100-150$
Kom gärna med andra förslag på gaffel vid intresse.
Jag har länge försökt få reda på exakta frakt och tullavgifter, men företaget envisas med att jag ska bestämma mig hur många ramar/gafflar jag vill ha innan de kan svara på det (fråga mig inte varför).
Det jag däremot vet är att det ska högst ska ta 75 dagar att få ramarna till sverige efter ordern är lagd, och att frakten kommer ske med flyg.
Så nu är min fråga om det finns något intresse för ett gemensamt köp?
Pm:a mig om antal och storlek om ni är intresserade(jag kommer inte beställa innan alla är nöjda med avtalet mellan oss och företaget) Det är bara för att få reda på exakta priser!
Ni har fram tills på måndag på er, det går säkert att lösa senare också men för att få ramarna i god tid så ju snabbare vi beställer ju snabbare har vi dem.
Ursäkta om det blev lite mkt på en gång men ;)
För att presentera nya läsare om mitt "projekt" så kommer här lite information.
Jag har som skolprojekt/fritidsprojekt funderat på att ta hem ramar/delar från taiwan.
Efter mkt letande har jag funnit flera olika intressanta märken.
När jag satt här inne på forumet och läste så tråden om Pedalforce ramarna, och insåg att det var exakt den ramen som tidigare funderat på att beställa från ett av företagen.
De ramarna har fått bra kritik från många olika håll, därför tänkte jag kolla om någon annan å happy var intresserad av att beställa tillsammans med mig.
Då priset för en ram+gaffel skulle bli betydligt lägre än att tex beställa från pedalforce
Företaget har även andra intressanta ramar. Kolla gärna in www.arixworld.com.tw
Lite mer information av den ramen jag speciellt fastnade för:
700c carbon racing frame
3k monocoque
Headset: TH-No.8C.OD 46MM
Seat post: 31,6MM
Size: 51,54,56,58,61cm (C-T)
Weight: For size 56 1075g +/- 40 g
Pris: ca 310$ + frakt
Geometrierna kommer också förhoppnings vis imorgon (fredag)
Jag har även kollat på en gaffel till den: och då fastnade jag för http://www.arixworld.com.tw/products/products_show.php?pid=198&cid=67
Priset för de olika gafflarna vet jag inte just nu, väntar på svar om det.Men räkna med runt 100-150$
Kom gärna med andra förslag på gaffel vid intresse.
Jag har länge försökt få reda på exakta frakt och tullavgifter, men företaget envisas med att jag ska bestämma mig hur många ramar/gafflar jag vill ha innan de kan svara på det (fråga mig inte varför).
Det jag däremot vet är att det ska högst ska ta 75 dagar att få ramarna till sverige efter ordern är lagd, och att frakten kommer ske med flyg.
Så nu är min fråga om det finns något intresse för ett gemensamt köp?
Pm:a mig om antal och storlek om ni är intresserade(jag kommer inte beställa innan alla är nöjda med avtalet mellan oss och företaget) Det är bara för att få reda på exakta priser!
Ni har fram tills på måndag på er, det går säkert att lösa senare också men för att få ramarna i god tid så ju snabbare vi beställer ju snabbare har vi dem.
Ursäkta om det blev lite mkt på en gång men ;)