centerlock (bromskivor)

centerlock (bromskivor)
okej. skivorna som kommer att sitta på min cykel är giant mph, dom är väll inte av nån högre kvalitet?
är det samma mått på dom sex hålen som centerlocken sitter i som vanliga skivor? isåfall kanske man kan borra bort nitarna?

centerlock (bromskivor)
japp, de är nitade! Men hos cyclecomponents.com finns de shimano skivor för 6 bult.
Inte så hemskt dyra. färre kylhål dock än vad saint har men de får man leva med.
Varför saintbromsar då? Dom är inte så värst bra!

centerlock (bromskivor)
jag planerar att ha xt dualcontroll reglage så vill jag vet fungerar bara shimano skivor till shimano reglage? och enligt www.mtbr.com så är saint som bästa shimano bromsarna. vilka ska jag annars ha?

centerlock (bromskivor)
Saint har jag kört med sedan i mitten av mars på min bullit.
Jävla bra nyp i början av backarna som sen mattas ordentligt, handtaget sjunker ihop efter hårt
bromsade några få upprepningar och slangarna expanderar en massa.
Vid blött väder skriker bromsarna som grisar även efter lång tids inkörning

Skaffa hayes!!! De mest problemfria bromsar jag nåsin kört med, å de har jag gjort sedan hösten 2001
fram tills nu i mars då jag fick saint på min nya bullit.

centerlock (bromskivor)
jag kom på att ajg faktist kan tänka mej att ha rapidfire också. vilken skivbroms passar bra då, jag vill ha massor för pengarna men inte hur mycket pengar som hälst max 1500 styck, om man kan få tag på el camino för det priset vore trvligt då den bromsen verkar ruskit cool och bra. vad tycker ni?

centerlock (bromskivor)
Torusy skrev:
-------------------------------------------------------
> jag kom på att ajg faktist kan tänka mej att ha
> rapidfire också. vilken skivbroms passar bra då,
> jag vill ha massor för pengarna men inte hur
> mycket pengar som hälst max 1500 styck, om man kan
> få tag på el camino för det priset vore trvligt då
> den bromsen verkar ruskit cool och bra. vad tycker
> ni?

va? rapidfire är väll att fjädern i bakväxlen är omvänd lr nåt? det har väll inte med bromsar o göra?!

centerlock (bromskivor)
magura oken fungerar med dual control så du måste inte köpa shimano ok.

om hope, hayes, formula mfl är kompatibla med shimano reglage eller inte vet jag inget om.

centerlock (bromskivor)
köpa integrerade bromshandtag/vxl regl är bland de dummaste man kan göra. svindyrt när ett av de integrerade funktionerna går sönder.

vanliga XT regle med Hayes bromsar/bromshandtag. de är orginellt,tråkigt,hållbart å grymt bra!

centerlock (bromskivor)
D i U skrev:
-------------------------------------------------------
> köpa integrerade bromshandtag/vxl regl är bland de
> dummaste man kan göra. svindyrt när ett av de
> integrerade funktionerna går sönder.

Säg det till i princip alla racercyklister idag så får vi se om dom håller med dig.

Själv gillar jag Dual Control bättre än rapidfire/triggers.

centerlock (bromskivor)
tack för alla svar. första sak att upgradera blir bromsarna till el camino. jag har lx rapid fire på nu och dom klarar sej ett tag till.

centerlock (bromskivor)
jag kör dh med saintbromsarna och har aldrig märkt av att bromsarna blivit sämre av mycket bromsande. Tvärtom tar dom bättre när dom väl blivit uppvärmda. Jag bromsar bara med pekfingrarna och kan utan problem göra stoppies.

Hayes har jag dock inte haft några problem med heller. Hope och magura däremot har strulat för mig. De flesta hope-bromsar tjuter väldigt mycket och har väldigt ojämnt tryck på kolvarna. Mina magurabromsar var jag tvungen att lufta hela tiden.

Tillbaka
Topp