Ceres Challenge 2011 - 10 september!

Erol

Aktiv medlem
Hej,

Finns någon Katrineholmare / CK Ceres-medlem här som kan svara på om det blir något Ceres Challenge i år?

Jag har kollat in hemsidan, där står bara att "info kommer" el. motsv.

Är helt inställd på att köra, förra årets tävling fick ju fin kritik här på Happy.

//Erik

[Edit: ändrade rubrik!]

Senast ändrad:
Jag har för mig att jag såg nån slags reklam för detta nyligen. Kan ha varit på Cykelcity eller SCS. Så om det inte var gammal reklam så händer det nog nånting, men jag vet inga detaljer. Om jag inte inbillar mig allt.

Ok - då vet jag alltså inte. Men jag kommer att betrakta ditt inlägg som ett vagt obekräftat rykte. Det är den kanske svagaste typen av fakta - men i alla fall.

Tips till Happy: gör en kampanj mot Katrineholm. Kanske lite annonser i lokalbladet och lite utdelning av sticker på torget. Det verkar vara ett svart hål.

Jag skall snoka vidare. Hittar dåligt med kontaktinfo på CK Ceres hemsida.

//Erik

Jag är ifrån katrineholm och sist jag hörde ska loppet gå av stapeln helgen efter bst. men jag ska fråga kille som har hand om det i morgon då jag träffar honom.

Som mamma alltid säger "den som väntar på något gott kan aldrig vänta för länge". Självklart kommer det bli ett Ceres challenge i år också. Det skall gå av stapeln den lördagen 10 september, max antal lag i år kommer att vara 40 st.
Inbjudan är klar för länge sedan men vi väntar på högre beslutsfattare skall komma till skott.......

Nytt för i år är vi skall försöka genomföra ett kids arrangemang i målområdet, så det är bara ta med resten av hangaroundsen.

Så snart allt är godkänt och klart kommer vi se till att tala om det för alla riktiga MårTenBike åkare på denna länk!!

Hej,

Fick precis ett meddelande från Marie på CK Ceres som skrev samma sak.

Kul att det blir av.

Varför begränsat till 40 pers? Är det inte 3-mannalag? 40 är inte jämnt delbart med tre, till exempel.

Tack sålänge.

//Erik

Tobbe A skrev:
-------------------------------------------------------
> Det står ju 40 lag inte Pers..

Aha... det verkar ju lite rimligare.

//Erik

Nu alla Ni som gått i väntans tider. På www.ckceres.com under knappen Ceres challenhe hittar ni inbjudan och övrig information, välkomna.

Såg detta igår - skulle precis länka in, men det har ni ju redan gjort.

Så: blir det nån happy-utmaning på detta? Jag kommer nästan garanterat att köra.

//Erik

Att tänka på inför Ceres challenge. Träna teknisk Mtb åkning ihop för kunna hjälpa varandra, låt den mest tekniske åkaren åka först och spåra. Damma inte på i början som det vore ett av de där vanliga långloppen utan försök att hitta ett flow i er åkning, passa på att trycka i Er energi på de få grusvägar som kommer. Och första halvan är TEKNISK ÅKNING andra halvan (efter första servicen) är lite mer lätt åkt och banan blir mer lätt åkt ju närmare mål man kommer (Varför det är bra att ha lite krafter kvar).Eftersom tävlingen går i djupaste Sörmland skogar och första servicen inte kommer förrän efter ca två timmar och ingen utom stående service är tillåten, kan en Camelbak var tillhands. Minst 1 slang per person, kedjebrytare, kedjelänkar. Och ett måste är att ha roligt där ute i skogen!!

Ryktet säger att det blir i alla fall fyra lag med Almby IK-anknytning. Ska bli riktigt skoj att testa denna "udda" tävlingsform!

Ceres Challenge bubblar på listan över Sveriges Hemligaste Tävlingar.

Får man någon bekräftelse på att betalningen kommit in? Jag har inte fått det.

Undrar också om det finns någon lista över anmälda lag. Inte för att det egentligen spelar någon roll, men jag tycker att det är rätt roligt att studera motståndet inför en tävling.

//Erik

Kolla på
så får ni se hur sletna vi såg ut i en backe mot slutet av banan, en backe som jag garanterat bara skulle trampa upp för på ett vanligt långlopp!
Vi blir tre lag från Eskilstuna CK.

4 Almby-lag + 3 från Eskilstuna. Där är det alltså 7 lag redan. Var det intetyp 9-10 lag förra året? Känns som denna tävling kommer att växa ordentligt från ifjol

Snackade lite med några Kolmården-cyklister igår efter FMT, och det låter som det kan gå riktigt snabbt för vissa lag...

Det låter som en riktigt kul, utmanande och jobbig tävling detta. Var lite inne på att köra förut men skippar den nog i år. Liksom ML12h är detta en tävling som borde locka till sig en bred målgrupp som alla gillar att köra teknisk MTB, allt från cyklister i Sverige-eliten till Hellas-gorillor på AM-cyklar. Kul!

cyclepro skrev:
> 4 Almby-lag + 3 från Eskilstuna. Där är det
> alltså 7 lag redan. Var det intetyp 9-10 lag
> förra året? Känns som denna tävling kommer att
> växa ordentligt från ifjol

Tja i så fall minst 8, vi är ett lag till från Eskilstuna och Stockholm. Men det borde ju vara fler. Jag har sprätt iväg ett mejl till CK Ceres med lite frågor. Får se vad de säger.

//Erik

Sveriges mest annorlunda tävling börjar närmare sin start. I fredags var några ute "spårade", banan ser bra ut. Det kommer att bli smärre förändringar men längden kommer var ungefär samma ca 5.3 mil. Sista depån kommer att flyttas fram (alltså tidigare på banan) och där även repet kommer att dras om man inte klarar av de väl tilltagna tidskraven (vi har ingen lust med eftersök i mörker).
Väl i målfinns det massage för trötta ben och ryggar och givetvis afterbike "lite" med chips, jordnötter och hamburgare med tilltugg (ryktet säger oxå att det kan komma att serveras ett Challenge ÖL) . En mindre formell pris utdelning hålls vid lämpligt tillfälle. Övriga priser lottas ut i mån av tillgång. Men du får givetvis din snygga och unika T-shirt och allt detta ingår givetvis i startavgiften

När det gäller antal lag anmälda så blir Ni fler, i dags läget är det ca 15 lag. Jag skall försöka att se om vi kan få ut en start lista på www.ckceres.com onsdagen efter anmälnings tiden har gått ut. För Er vilsna själar som inte kan ta beslutet att åka förrän sista minuten så finns det kanske chansen att efter anmäla sig, tag kontakt med kassören via telefon och kolla med honom om han är sugen på mer pengar,(telefonnummer hittar du på inbjudan)å glöm inte att cash is king som gäller då.

Senast ändrad:
Se där. Intressant och trevlig information!

Hur lerig är banan? Jag nojar lite med däckval. Alternativen är

2.1 Schwalbe Rocket Ron
2.2 Conti Race King
2.35 Kenda Nevegal + 2.35 Schwalbe Albert.
2.4 Schwalbe Racing Ralph.

Rocket Ron har jag i princip avskrivit, och blir det torrt tror jag på Race King... om det nu inte är mycket lerigt, de däcken ger inte mycket lergrepp, inte ens vid 2 bar.

Jag kör med slang.

Vad tror ni?

//Erik
//Erik

Jag tänker köra Rocket ron fram då det är det bästa framdäck jag någonsin haft. Skippar raceking som bakdäck då det inte är mkt att ha om det är lite blött/lerigt/fuktigt så jag skall premiärtesta x-king när det kommer hem från tyskland.
Köra med slang?? Nej inte sen 5-6 år tillbaka. Tänker aldrig mer ha slang.

Det är nu 18 anmälda lag till årets Ceres Challenge! Förra året var det 10 lag, så det kommer bli minst en 100% ökning!!

cyklariskogen skrev:
> Hoppsan, CK Bonk är visst anmälda. Jag räknar
> med att använda cykeldäck och ett antal
> PBJ-sandwich.

Jupp! Än så länge tror jag på plats 19.

NNNN

paxel skrev:
> cyklariskogen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hoppsan, CK Bonk är visst anmälda. Jag
> räknar
> > med att använda cykeldäck och ett antal
> > PBJ-sandwich.
>
> Jupp! Än så länge tror jag på plats 19.
>
> NNNN

Det är bra, vi ska sikta högt!

Ungefär 2 timmar och ungefär 1,5 timmar till andra, så minst 2 stora flaskor eller en CamelBak är att föredra. På dessa kontroller/service stationer kommer det att finnas vatten, bananer och sportdryck.

Postat av: Ville (Dölj användarens inlägg)
Datum: idag 10:34

Någon som vet vilka som kör med Nicklas Andersson i utmanar laget?

Jo det gör brorsan & färskingen

Tillbaka
Topp