Ceres Challenge 2012

The Tobe

Medlem
Ceres Challenge 2012
Ölen är på bryggning, kon på väg till slakt och potatisen snart uppe! Det betyder att snart är det dags för Ceres Challenge igen, den 8 september närmare bestämt. Är det någon där ute som klarar av att sätta Kolmården MTB´s lag på plats eller skall de ännu ett år gå och sprätta i hönsgården eller vill Ni ha något att tala om framför brasan i vinter skall ni gå in på ckceres.com och klicka på ceres challenge för mer info. Det är ju ingen vanlig MTB tävling vi talar om. Vågar Ni anta utmaningen...

Ceres Challenge 2012
Det kommer inte att hända, eftersom vi måste dra "repet" i år, vilket vi "glömt" de första åren. Förra året hann ju ölen både bli varm, grillen kallna och ungarna skulle till skolan innan sista lag var i mål. Så det rekordet kommer att bestå, men Ni är ändå hjärtlig välkomna att slå Er gamla tid med råge, just för att hinna till den kalla ölen! :-)

Ceres Challenge 2012
Almby IK skickar självklart lag till denna härliga tävling - årets bästa? Två lag bör vara anmälda från klubben i skrivandets stund och jag hoppas att det blir fler!

Ceres Challenge 2012
The Tobe skrev:
-------------------------------------------------------
> Det kommer inte att hända, eftersom vi måste dra
> "repet" i år, vilket vi "glömt" de första
> åren. Förra året hann ju ölen både bli varm,
> grillen kallna och ungarna skulle till skolan
> innan sista lag var i mål. Så det rekordet
> kommer att bestå, men Ni är ändå hjärtlig
> välkomna att slå Er gamla tid med råge, just
> för att hinna till den kalla ölen! :-)

Yes, äntligen ett rekord som står sig;-)

Meh, att det fanns kall öl som väntade skulle ni sagt innan, då hade ni sluppit vänta så länge.

NNNN

Ceres Challenge 2012
paxel skrev:
> The Tobe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det kommer inte att hända, eftersom vi måste
> dra
> > "repet" i år, vilket vi "glömt" de första
> > åren. Förra året hann ju ölen både bli
> varm,
> > grillen kallna och ungarna skulle till skolan
> > innan sista lag var i mål. Så det rekordet
> > kommer att bestå, men Ni är ändå hjärtlig
> > välkomna att slå Er gamla tid med råge, just
> > för att hinna till den kalla ölen! :-)
>
> Yes, äntligen ett rekord som står sig;-)
>
> Meh, att det fanns kall öl som väntade skulle ni
> sagt innan, då hade ni sluppit vänta så
> länge.

Sant. Om jag skulle cykla i år skulle jag i stort sätt dubbla min tid i skogen:) Ölsugen?

Senast ändrad:
Ceres Challenge 2012
Jag skall faktiskt åka. Ska bli spännande. mindre spännande var att jag råkade sälja framgaffeln min i veckan. Dagen innan jag bokade detta faktiskt. Så kan det gå.

Ceres Challenge 2012
mzi skrev:
> Jag har en gammal SID (2009?) stående på
> kontoret som du kan få låna, Ville.

Hehe, gissar att den passar sådär på min tappered ram och 29:o hjul:-)

Jag ahr en helt ny och fin stel ninergaffel. så cykel har jag, men fel bana för helstelt kanske:-)

Ceres Challenge 2012
Hej Tobbe

hur såg det ut med "pilningen", Vi satte första delen i onsdags och är lite orolig att vi får hjälp att plocka ner den för tidigt. Så om du har en möjlighet att slå mig en signal idag fredag skulle jag bli glad 0703 429141 om du har synpunkter.
Annars är vädergudarna med oss, kossan slaktad, brödet bakat och ölen på kylning (finns alternativ till Er som inte dricker öl).

Let the Challenge start...

Ceres Challenge 2012
Vi lyckades få fram en ersättare i sista stund (sjukdom) så nu är det klart för start.

Förra året var det två i laget som körde helstelt, så det går. I år blir det bara en. Personligen skulle jag alrdig göra det... :)

Ceres Challenge 2012
fredrikw skrev:
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> > Hur stor är punkarisken?
>
> for you my friend, infinite! =)

ledsen om jag jinxade din start, trodde inte att jag hade det i mig...

Ceres Challenge 2012
Tack för underhållningen, det var nästan plågsamt att tvingas stå bredvid i år.

120908_1.jpg

Ceres Challenge 2012
Bilderna ovan avspeglar vårat race ganska bra, det där riktiga flow`et saknades igår.

Grattis Kolmårdens juniorlag till er första seger !!

We be back.

/ Niclas

Ceres Challenge 2012
Instämmer helt med föregående, känns som vi kan ta 3 min första milen om det skulle flyta på som det brukar.... Tråkigt att Ville punka, du får komma tillbaka nästa år med andra däck och kanske en dämpare?

//Tobbe

Ceres Challenge 2012
Jag kan väl få skylla lite på min brutna tumme som är klassad som rehab, dvs den är inte av längre men inte färdigläkt :-) Man kan väl säga att förberedelserna inför loppet inte gick enligt plan men att jag lyckades få ihop det på en rätt bra nivå i alla fall. Vårt lag ska kunna köra snabbare första halvan av loppet. Tex i Djupvik skulle vi normalt sett legat upp emot 5 minuter bättre. Sedan kunde det strulat lite mindre andra halvan och framförallt starkare körning (nåt strul får man nog räkna med är normalt, men det får inte bli för mycket för då tappar man flow som vi säger). Räknar med att vi rättar till detta till nästa år. Själv kommer jag lägga in tuffa gympass för mina lite för klena ben :-) Ett stort tack till arrangörerna för en superbra tävling med stil. Tuff bana, trevlig publik och god öl och hamburgare och inte minst ett seriöst prisbord. :-)

Ceres Challenge 2012
setreus skrev:
> Jag skulle lätt vara med om jag fick ihop ett
> lag!

Hehe, lite sent ut i o m att detta är 2012-tråden ;)
Men du menar ju självklart årets lopp, vilket även jag är sugen på. Har dock inte bestämt mig ännu om jag har/hinner skaffa tillräckligt bra kondition... // Larsa

Tillbaka
Topp