[Chix DH träning] Ale Bikepark - 17 Juni !

E-beth

Ny medlem
chix_training.jpg ht=719

[Pris]
Kostnad för liftkortet är endast 50 riksdaler, inget mer tillkommer!

[Cykeluthyrning]
Ale Bikepark har tre DH-cyklar (Giant Glory 8) för uthyrning, två medium och en small.

[Duger min egna Cykel?]
DH-cykel är inget måste. Oavsett vilken cykel du har så kommer du att kunna lära dig nya saker och ha roligt.

[Skydd]
Vi rekommenderar att ni kör med fullface (integralhjälm), knäskydd och ryggskydd.
Om ni inte har detta så skicka ett PM till mig så kan jag nog fixa fram det som behövs.

[Tränare]
Tränare för kvällen kommer att bli Christian Ernest och Jon Lindgren.
De kommer att lägga upp passet utefter er egna förmåga. Även ni som aldrig testat downhill är varmt välkomna!

[Övrigt]
Tag med mycket vatten!

Handskar med långa fingrar (även de för XC fungerar) är bra att ha. Både SPD och platta pedaler fungerar, vad som är bäst är en smaksak. Kör du platta pedaler rekommenderar jag dock att du kör med skateskor eller dylikt.

Klädsel är valfritt. Vanliga surfshorts fungerar att cykla i, ni kommer ändå inte att sitta speciellt mycket på sadeln!

[Frågor]
Fråga gärna om något är oklart. Tyvärr är inga killar bjudna denna gång men det hoppas jag att ni har överenseende med. De enda killarna som är tillåtna i spåren är våra tränare!

[Anmälan]
Anmälan görs i denna tråd eller i ett PM till mig Elisabeth!

Senast redigerad av en moderator:
Det låter kanon! Jag hyr gärna den lilla hojen men om nån anna gärna vill ha den så kan jag ta min xc-hoj istället.

/Catta

*garv*
Grum babe på affishen =)

Och ett ännu grummare arr!! Tummen upp hela vägen! [edit]: Högt över huvudet alltså. Och med ett stort leende

Grymt bra initiativ E-beth, pajdeg och preacher! Och sådär nu är 2 st damer anmälda, min sambo och hennes kollega.

Catarina: Lisa har redan bokat small, vill du boka en medium så skicka mail till info@alebikepark.se eller använd kontaktformuläret på alebikepark.se.

rouster skrev:
-------------------------------------------------------
> Är manliga åskådare tillåtet? =D

vafan, åskådare?! jag skulle behövt lära mig dedär sakerna, har någon en mopp man kan sätta på huvudet och ett par apelsiner att lägga innanför kraschjackan?!

grumt initiativ, dröjer nog inte länge innan tjejerna är snabbare än i alla fall majoriteten av killarna i den här takten!

Roxy skrev:
> Oh flådigt annordnat, klockrent! Hur är axeln
> Elisabeth, back on track snart?

Roxy: Snart så! Måste ta det lite lugnt med DH-andet i början bara, får se om jag klarar det ;)
Axeln känns bra just nu men jag har inte pushat den i sina ytterlägen. Svårt att säga om den kommer att hålla för mina crasher.

Men hallååå, där vill ju jag också va me...
Låter skitkul!!!

Men e tyvärr ca 100 mil därifrån den 17:e, utlandsjobb e inte bara bra...

Ha de så skoj brudar :-)
å blir det nån mer gång så...

Jag är på! Har bokat en M-cykel. Har ju annars en fulldämpad XC så om någon är helt utan cykel så kan den personen överta min bokning.
Har även bil och plats för 2 cyklar så om någon vill hänga på i bilen så går det bra.

/emma

Krisar det med cyklar kan jag ta med min Tomac-moah (small), men den har antagligen lite hård bakdämpare samt så är det spd-pedaler på den.

Vi har två uppsättningar skydd samt ett antal hjälmar att hyra ut men de går i första hand till de som hyr cyklar.

Jag har lite hjälmar och ryggskydd/västar liggandes hemma.
Även knäskydd, benskydd m.m.

Har även lite platta pedaler som jag kan ta med. Säg gärna till i förväg om du behöver låna någonting.

Catarina: Jovisst kan du det. Jag kan ju alltid flytta mina spd-pedaler till hyrcykeln om du vill hyra en sådan istället. Fördelen med hyrcykeln jämfört med min är att dämparna är lite mjukare.

Det finns fortfarande en medium hyrcykel ledig.

Efter lite beslutsångest (har aldrig testat DH tidigare men vill så gärna bli lite modigare) har jag bestämt mig för att prova! Har dock inga skydd så vore tacksam om jag fick låna av någon vänlig själ? Har bara en HT, men förhoppningsvis finns det en cykel kvar att hyra annars får jag cykla på min vanliga :)

/Anna

Miche skrev:
> Grymt bra initiativ E-beth, pajdeg och preacher!
> Och sådär nu är 2 st damer anmälda, min sambo
> och hennes kollega.

va? Hur blev jag inblandad i detta? Alldeles för roligt initiativ för att komma från mig ;)

pajjdeg skrev:
> Miche skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Grymt bra initiativ E-beth, pajdeg och
> preacher!
> > Och sådär nu är 2 st damer anmälda, min
> sambo
> > och hennes kollega.
>
> va? Hur blev jag inblandad i detta? Alldeles för
> roligt initiativ för att komma från mig ;)
>
Blev lite fel med pseudonamnen pga stressad tillvaro ;-)

Åå vad kul! Bra Bettan & co! Jag ska göra allt jag kan för att komma loss från jobbet!
Någon som vill samåka? Jag har folkabuss och kan skjutsa massa hojar :) Bara jag kan som sagt..
Kommer inte Linda med så har jag en small FR att låna ut också.

Anmälda tjejer just nu:

1 Lisa Håkansson, Lisis
2 Catarina Eliasson, Catarina
3 Caroline Karlsson, Miches sambo
4 Kattis, Carolines kompis
5 Erika Berggren, ErikaB
6 Emma Nilsson, Emman
7 Helena Olsson, Gonken
8 Anna Nilsson, Rosa

9 Kristin, KrisL (om hon kommer loss från jobbet)

Fortsätt gärna att meddela ifall att ni har extra cyklar som ni kan tänka er att låna ut!

det här skall bli kul!

men det här med skydden är en svart fläck för mig:

fråga 1) jag har ryggskydd som jag har när jag åker utför, funkar det?

fråga 2) vanlig cykelhjäm har jag ju, men behövs en sådan där annan hjälm? isf kan jag låna det av någon? har str 54-57 medium på min cykelhjälm.

fråga 3) jag har knäskydd, vilka mer skydd behövs och någon som kan låna ut. jag är 163 cm lång.

och om det är så att någon hemskt gärna vill ha small-cykeln kan jag ta min vanliga mtb.

// Lisa

Carolines kompis Kattis skulle behöva låna en hojj i strl S, hon har ingen överhuvudtaget. Hon har kört MX (Enduro) så hon borde ha viss känsla.

Lisis:

1) Ryggskydd som ryggskydd, eller?
2 Jag skulle inte köra med vanlig cykelhjälm. Vi rekommenderar fullface. Vi har en large, två medium, två small fullface-hjälmar för uthyrning. Dessa går i första hand till de som hyr cyklar.
3) Armbågsskydd är aldrig fel heller.

captain8track skrev:
> biltema har wellgo plattisar för 50spänn, dagens
> nödlösnings tips.

Nej, nödlösningen är att jag tar med mig alla mina par med gusset slim jim pedaler ;)

Miche: Hon kan ta S cykeln jag bokat om hon inte har någon cykel alls.

Peijber: Kör på mitt ryggskydd då, jag kan inget om vilket ryggskydd man skall ha när man cyklar...men det funkar bra att åka skidor med så då funkar det nog på cykeln oxå.

Rouster: Kan jag låna hjälmen? Magskydd, är rygg och magskydd integrerat? kan Erika ta med på tisdag om det går bra att låna?

KrisL: Eva är sugen på att hänga med, dock ev bortrest nästa vecka. Om inte Linda skall ha din S cykeln kan hon låna den, men som sagt oklart om hon kan hänga med alls. Annars får hon ta sin XC.

Lisa

> Rouster: Kan jag låna hjälmen? Magskydd, är
> rygg och magskydd integrerat? kan Erika ta med på
> tisdag om det går bra att låna?

Absolut, ryggskyddet och magplattan sitter ihop, ganska kort ryggplatta som inte går hela vägen ner till svanskotan.
Det är ganska viktigt med googles när det är såhär torrt också. Blir grymt dammigt i ögonen annars.

Anmälda tjejer just nu:
---------------------------------

Kolla gärna så att det stämmer!

1 Lisa Håkansson, Lisis
2 Catarina Eliasson, Catarina
3 Caroline Karlsson, Miches sambo
4 Kattis, Carolines kompis
5 Erika Berggren, ErikaB
6 Emma Nilsson, Emman
7 Helena Olsson, Gonken
8 Anna Nilsson, Rosa
9 einfinity
10 Kate

11 Kristin, KrisL (om hon kommer loss från jobbet)
12 Eva ?
13 Linda ?

Lisis, Miches sambo är redan reserv #1 på hojen :)
Får nog säga så här: packar bilen med lånehojen och hoppas kunna komma loss i tid från jobbet på tisd.

Men vågar inte lova något, så både Miches sambo och Eva bör ta med sina XC som nödlösning. Trött på mitt jobb just nu.. *mutter*

uhm.. Lisis är nog inte Miches sambo va? ;)
Var iaf ute och cyklade med Lisa och hennes sambo i vintras och det var definitivt inte Miche som var med.. hehe.

Tillbaka
Topp