Jag har två Zydecos en 2013 och en 2016 årsmodell.
Mycket nöjd med båda. 2013-modellen är en ren tävlingscyclocross med cantileverbromsar och en underbart kompakt och styv ram som är riktigt lätt, den är underbar att pendlingsnavigera genom staden. 2016-modellen som är den som mest liknar den senaste inkarnationen är ju en lite grövre/tyngre modell men fästen för allt du vill fästa på den vare sig det är touring/backpacking eller pendling. Bra med skivbromsar. Geometrin är lik tävlingsmodellen även om den är mer komfort-orienterad, den är också en fröjd att pendla med även om den vid jämförelse känns lite tyngre än den yngre modellen. Jag skulle inte byta bort dem mot något annat för pendlingen, de roteras året runt. Modellen du tittar på tror jag har ytterligare större utrymme för bredare däck, i min 2016 kan jag max klämma in ett par 37:or med skärmarna, utan skärmar kan det nog gå in ett par 40:or med millimeterpassning.
Stark rekommendation till pendlingen, cykelglädje både för kroppen och ögonen. Riktiga slitvargar, men får du med de Cinelli-brandade fälgarna så är de av lite svajjig kvalité när du kör året runt, ge dem ett års användning sedan är de redo för renovering eller utbyte. Fast då har du ju en anledning att köpa Campahjul ;-D
Lycka till, hoppas att detta kan hjälpa i beslutet.
Mvh /C