Clas Ohlson verktygssats

Fischer

Ny medlem
Clas Ohlson verktygssats
Har någon erfarenhet av Clas Ohlson's verktygssats för cykelmek:

Klicka här - En bit ner på sidan med nummer: 30-7440

500 kr är ju rätt ok när man får med det mesta man behöver. Jag har hittills använt strategin att köpa verktyg allt eftersom jag är i behov av dem. Det känns som om det inneburit många onödiga bilfärder till CO och Biltema. Detta kanske är lösningen?

Clas Ohlson verktygssats
Den innehåller inte mycket man behöver för att meka mtb, däremot saknas mycket. Inget vidare tyvärr.

Frågan har varit uppe förut.

Clas Ohlson verktygssats
Tyvärr är nycklarna lite väl breda. Funkar inte till det dem är avsedda för. Tror inte att det behöver kosta mycket mer än 500 för de specialverktyg du behöver även om du köper kvalité.

// Tobbe

Clas Ohlson verktygssats
Verktygen du behöver beror ju lite på vilken teknologi du har på din hoj...

Jag har

2 st vevarmsavdragare (1 för octalink som var för bred för fyrkant så jag fick skaffa en till)
1 st hollowtech II-verktyg
1 st splinat vevlagerverktyg
1 st kassettavdragare
1 st kedjepiska
1 st kedjebrytare
1 st klingbultsmothåll

Dessa är ju cykelspecifika, sen behöver du ju insexor och fasta nycklar i olika dimensioner, skruvmejslar, släggor osv.

Clas Ohlson verktygssats
Parktoolssatsen är säkert superbra och riktar sig säkert i första hand till yrkesfolk, men oavsett vilket är priset ju helt sjukt!

Clas Ohlson verktygssats
Du behöver inte allt som finns i Parktools kit. Köp det du behöver, när du behöver det, så märker du snart att det inte kostar några enorma summor. Har en blandning av Tacx och Parktools (samt ett CO kit som jag knappt använder) och har inte lagt ner en förmögenhet. Får isär allt på cykeln.
Har inte räknat in pengarna för standardverktyg (skiftnyckel och vanliga nycklar, insex, skruvmejslar, hammare, slägga, spett osv) för dem behöver man ju endå till sin ordinarie köksutrustning ;-)

// Tobbe

Tillbaka
Topp