Cockpit - Styren & stammar med intern dragning

Mange.

Aktiv medlem
Jag har köpt en ny ram med intern dragning av höljen, ingången är framför styrrör i dustcap, så precis under styrstam om man slammar. har funderat på att borra lite i nuvarande, men jag måste erkänna att jag gillar att ha framtänder.

Så jag letar nytt, kravlistan:
Alu, för att det ska gå att montera extensions, gärna lite mitt på styret och inte bara på den tjocka delen nära stammen.
Hål, om det går att matcha med en styrstam för full intern dragning är det en bonus.
Styrstam, -10°, -17° ska finnas som alternativ, gärna med något smutt sätt att montera ett outfront fäste.
Jag monterar extensions ~50mm från stammen.
300g ±10%
400mm brett
Minst 80mm reach
Lite flare är trevligt.
Det ska sticka ut mycket handtag bakåt under toppen, se bild nedan.

Styren jag kikat på hittills,
PRO Vibe, har några modeller som ser intressant ut men oklart om det går att montera extensions, och full intern dragning visar knappt hur det dras genom styrstam.
Zipp SL80 ergo, kolfiber men runt, kanske går att montera extensions. Inga hål.
3T superergo integrale, för kolfiber är det inga clipons och alu varisorten saknar hål.
3T super ghiaiiaiaiaia, asballt men inga clipons.

Helst skulle jag vilja ha ett med samma utseende som zipp xplr sl70, men ~85mm reach och hål

Screenshot_2023-12-16-09-59-53-81_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

Detta är mitt nuvarande styre, Zipp SC SL80.
Skulle det komma med hål köper jag ett nytt på dirr!
Ta det lugnt, jag hade extra mycket gubbvinkel på handtagen för Pbp, det är lite mindre nu.

Hej,

är det som på t.ex. Systemsix att kablaget går ner framför styrlagret i en extra sektion på ramen och sen leds runt styrröret vidare ner i ramen?

För du kan väl inte ha helintegrerad styrstam då tänker jag eftersom kablarna måste ner framför styrröret

Hur som känns din kravspec. typ omöjlig. För att kunna ha extensions så brett måste du nog nästan ha ett helrunt styre, de flesta är ju aeroplatta eller ovaliserade annars med rätt lite klämyta bredvid stammen kvar.

Skulle du sen hitta ett styre som klarar det kravet har jag svårt att se att det har vettig intern dragning. Det Prime Doyenne jag har har t.ex. bara en sektion som går internt innan allt kommer ut igen vid stammen och därmed är funktionen helt meningslös, nu senaste drog jag allt på utsidan istället för att slippa kapa o slösa en oliv bara för att sätta skiten på en annan ram.

Men vem vet, heliga gralen kanske finns:)

Ja, det är verkligen svårt att hitta något.
Fattar inte hur i gravelscenen körs allt långt med pinnar, alla nya ramar är intern dragning. Men det finns få styren som stödjer bägge.
Jag får nog fundera på montera extensions närmare stammen.
Men att allt ska vara ovalt för någon sorts aero fördel har jag svårt att släppa.
17027273617984355630809867394271.jpg
Såhär ser det ut, jag kommer nog fortsätta med extern dragning tills jag hittar det jag verkligen söker.

Tillbaka
Topp