Code RSC vs Cura 4 vs Hayes Dominion

• Trådstartare Trådstartare LDG
  • Start datum Start datum

LDG

Aktiv medlem
Någon som provat båda?
Någon som har åsikter? Båda verkar grymma men har själv svårt att läsa mig till skillnad förutom mineralolja vs dot.
Cura4 är 50euro billigare flr paret.

Jag gillar mina Cura 4 förutom bristen på inställningsmöjligheter, man kan bara ställa reach medan RSC väl har betydligt mer att skruva in/på?

Hur är känslan i cura 4?
Har kört mina Guide rsc med contact point inskruvad max. Har dock inte några av dessa.
Läckageproblem låter ju sådär ??

Inte testat Cura.
Men är helt sanslöst imponerad av Hayes A4.

dessutom jäkligt enkla att lufta och hålla i trim.
Skulle inte fundera en sekund om jag skulle bygga hoj idag igen. ?‍♂️

Hade jag inte haft mineralolja som krav hade Dominion legat bra till.
Curorna är tycker jag grymma när allt är nyluftat och fint men mycket såkrafs hela tiden med slangläckage, kärvande kolvar, släpande på skivorna, att de kräver Formulas egna pm adapters beroende för att gå fritt mot adaptern osv.

Hayes Dominion någon?
Jag var nära på att köpa dem i ett svagt ögonblick för de verkar grymt bra. Men jag hejdade mig och insåg att jag inte testat mina guide r med trickstuff power belägg ordentligt i torrt och fint väder ännu... Duger dessa så är det ju rätt mycket mindre pengar som går åt ?

Jag var nära på att köpa dem i ett svagt ögonblick för de verkar grymt bra. Men jag hejdade mig och insåg att jag inte testat mina guide r med trickstuff power belägg ordentligt i torrt och fint väder ännu... Duger dessa så är det ju rätt mycket mindre pengar som går åt ?

Jag försökte få liv i mina guide R med trickstuff power belägg men jag tycker inte det blev någon egentlig skillnad till det bättre jämfört med vanliga sram. Lite besviken då trickstuff fått bra rewievs.

Dominion ser grymma ut!

Jag har inte kunnat utvärdera mina ordentligt än pga rätt mycket väta och lera. Man vet inte alla gånger om det är bromsarna som inte tar eller däcket som inte får grepp. Får se i sommar hur de funkar. Hittills när det varit lerfritt har jag varit tillfreds med dem i alla fall.

Läste en del recensioner igår och det verkar som att både Hayes och Cura har mer problem än Code tyvärr men alla 3 får ju lysande recensioner tillsammans med nya XTR 4-kolv.

Efter att ha läst o läst o läst blev det Code RSC för mig, inte monterade än men blir nog nöjd, minst tjafs med dom av alla bromsrecensioner jag läst! Att de får toppbetyg på modulation och tillräckligt starka för downhill hjälper ju också till ;)

Senast ändrad:
Efter att ha läst blev det Code RSC för mig, inte monterade än men blir nog nöjd, minst tjafs med dom av alla bromsrecensioner jag läst! Att de får toppbetyg på modulation och tillräckligt starka för downhill hjälper ju också till ;)

Fick Code R på min nya. Har ställt mig på framhjulet ett par gånger när man fått panikbromsa (mest på transporten i stan :) )

Tillbaka
Topp